خسارت ۳۸۰۰ میلیارد تومانی کرونا به رسته‌های شغلی در استان کرمان

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان میزان خسارات ناشی از کرونا به رسته‌های شغلی در استان کرمان است.

خسارت ۳۸۰۰ میلیارد تومانی کرونا به رسته‌های شغلی در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، "رضا سنجری" مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان عصر امروز سه شنبه در جلسه پساکرونا در استانداری کرمان اظهار کرد: حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان میزان خسارات ناشی از کرونا به رسته‌های شغلی شامل کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، اصناف، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، صنایع دستی و گردشگری و ... در استان کرمان است که این گزارش به وزارت کشور ارسال شده است.

او ادامه داد: در سامانه کارا لینکی به عنوان خسارات کرونا اضافه شده تا ۱۴ رسته اصناف در این قسمت میزان خسارات خود را وارد کرده و به ازای هر کارگر درخواست دریافت تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد بدهند.

"محمدجواد فدایی" استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: ۱۴ رسته شغلی می‌توانند در سامانه کارا درخواست وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی به ازای هر کارگر بدهند به شرط اینکه تعدیل نیرو نکرده باشند.

رضا اسماعیلی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در جلسه پساکرونا در استانداری کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار نفر در استان کرمان برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که برای آن‌ها یک پیامک ارسال می‌شود تا شماره حسابی برای واریز حقوق فروردین و اسفند اعلام کنند.

او با اشاره به اینکه حقوق اردیبهشت نیز بعدا برای آن‌ها واریز خواهد شد، افزود: در استان کرمان حدود ۸۸۱ هزار خانوار یارانه دریافت می‌کنند، همچنین حمایت‌های معیشتی دولت شامل حال ۶۹۶ هزار و ۸۰۰ حانوار در استان می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: از ۸۸۱ هزار خانوار حدود ۷۵۰ هزار خانوار وام یک میلیون تومانی دریافت کرده‌اند و مابقی نیز تا ۲۰ خرداد وام به حسابشان واریز می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به کمک‌های مومنانه، اظهار کرد: حدود ۴۰۰ هزار خانوار در استان کرمان دارای شرایط استفاده از کمک‌های مومنانه هستند.

همچنین "محمدصادق بصیری" معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ستاد پساکرونا در استان کرمان پیش از کشور تشکیل شد، گفت: سامانه رزمایش کریمان برای شناسایی افراد نیازمند توسط کمیته امداد طراحی شده و همچنین سامانه سخا نیز برای این مهم طراحی شده که باید مشخص شود کدام سامانه مورد استفاده قرار بگیرد تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار