ابراز مخالفت شورای عالی سلامت فرانسه با داروی تجویزی ترامپ

شورای عالی سلامت فرانسه مخالفت خود را با تجویز ترامپ مبنی بر استفاده داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولین حوزه بهداشتی و سلامت فرانسه پس از بررسی هیدروکسی کلروکین و اثبات بی اثری آن در درمان ویروس کرونا و همچنین خطرات احتمالی مصرف آن، استفاده از این دارو را چه به عنوان درمان و چه در آزمایش‌های بالینی ممنوع اعلام کردند.

همچنین پس از آشکار شدن خطرات احتمالی مصرف هیدروکسی کلروکین، سازمان جهانی بهداشت هم استفاده از این ماده را در آزمایش‌های بالینی ممنوع اعلام کرده است.

گفتنی است، هیدروکسی کلروکین یکی از موادی است که در داروی ضد مالاریا وجود دارد. ترامپ چندی پیش باز هم به خاطر پیشنهاد داروی هیدروکسی کلروکین خبرساز شد.

وی در واکنش به انتقادات درباره اظهارات او گفت: «مصرف هیدروکسی کلروکین سطح ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد، اما می‌توانید این سوال را از پزشکانی که استفاده این دارو را پیشنهاد می‌کنند هم بپرسید».

وی در ادامه این را هم گفته بود که بسیاری از پرستاران کارکنان خط مقدم  مبارزه با ویروس کرونا تنها پس از استفاده از این دارو به محل کارشان مراجعه می‌کنند».

توصیه‌های غیرکارشناسی و بعضا بسیار خطرناک ترامپ انتقادات تند دموکرات‌ها را همراه داشته است. ترامپ پیش از این هم پیشنهاد داده بود که مبتلایان به ویروس کرونا به نوشیدن مواد ضدعفونی روی بیاورند تا عفونت‌ها از بین برده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار