روسیه خواستار توقف فوری درگیری در لیبی شد و ادعای آمریکا درباره جنگنده خود را رد کرد

وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با یکی از مسئولان پارلمانی در لیبی اعلام کرد مسکو خواهان توقف هرچه سریعتر درگیری‌ها در لیبی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با عقیله صالح، رئیس پارلمان طُبرُق (شهری ساحلی در شمال شرق ساحل لیبی) گفت که مسکو خواهان توقف هرچه سریعتر درگیری‌ها در لیبی است و تاکید کرد هرگونه تلاش برای حل بحران لیبی آن هم از طریق نظامی بی‌فایده است.

وزارت خارجه لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد هر دو طرف طی تماس تلفنی امروز در باره اوضاع کنونی لیبی در سایه تداوم درگیری‌های نظامی بین دولت طبرق و دولت وفاق ملی در طرابلس لیبی رایزنی و گفت‌وگو کرده‌اند.

دو طرف ضمن تاکید بر بی‌فایده بودن تلاش‌های نظامی برای حل بحران لیبی بر اهمیت تسریع در شروع گفت‌وگو‌های سازنده با مشارکت همه جریان‌ها و قدرت‌های سیاسی در این کشور تأکید کردند.

این درحالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در خبری دیگر اعلام کرد نائب رئیس کمیته امور دفاع دومای دولتی روسیه (پارلمان روسیه) گفت اتهام واشنگتن به مسکو درباره جنگنده‌های روسی در لیبی بی پایه و اساس و دروغ است.

ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا عصر امروز سه شنبه در ادعای جدید خود با انتشار عکسی، جنگنده‌های مستقر در لیبی را به کشور روسیه نسبت داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار