خرید بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم مرغوب از کشاورزان خوزستانی

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم مرغوب و با کیفیت از کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری‌زاده  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: برداشت گندم در نواحی شمالی استان آغاز شده است و مراکز خرید در سایر نواحی استان به دلیل مراجعه نکردن کشاورزان در حالت نیمه تعطیل قرار دارند.

او بیان داشت: تا کنون بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم مرغوب و با کیفیت در قالب ۱۶۹ هزار و ۳۴۵ محموله از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری  شد.

امیری‌زاده افزود: عمده فعالیت واحد بازرگانی، به ترانزیت گندم خریداری‌شده به سیلو‌های استاندارد در سراسر کشور جهت نگهداری طولانی مدت معطوف شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: سالانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن گندم مصرف و بقیه  مطابق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و با یک برنامه حمل تدریجی در طول یک سال به سایر استان‌ها منتقل خواهد شد و بسیاری از تولیدکنندگان آرد خواهان دریافت محصول برداشت شده از مزارع استان هستند و این موضوع می‌تواند دلیلی بر افزایش سطح زیر کشت در این استان باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.