۸۸ میلیون دلار کالا از مرز ماهیرود صادر شد

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی از صادرات ۸۸ میلیون دلار کالا از مرز ماهیرود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خاشی مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت : طی دو ماه فروردین و اردیبهشت سال جاری میزان صادرات از مرز ماهیرود نسبت به مدت مشابه در سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

او افزود: این افزایش حجم صادرات از مرز ماهیرود نشان می‌دهد که شیوع کرونا بر روند صادرات از استان هیچ گونه تأثیر معکوسی نداشته است و طبق گفته استاندار خراسان‌جنوبی حتی برای یک روز نیز مرز ماهیرود تعطیل نبوده است.

خاشی با اشاره به اینکه حجم صادرات از مرز ماهیرود در دو ماه فروردین و اردیبهشت ۹۹ بیش از ۸۸ میلیون دلار بوده است، ادامه‌داد: از نظر وزنی نیز میزان صادرات از مرز ماهیرود در این دو ماه ۴۷۹ هزار و ۴۹۳ تن بوده است.


بیشتر بخوانید:  صادرات بیش از ۲ میلیون تُن کالا از خراسان جنوبی


مدیرکل گمرکات استان در زمینه کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی خراسان‌جنوبی گفت: در این دو ماه کالا‌ها به پنج کشور ترکیه، عراق، افغانستان، تایوان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

او با بیان اینکه بیشترین کالای صادراتی از خراسان‌جنوبی سیمان بوده است، اظهار کرد: تره بار، انواع مشتقات نفتی، تخم مرغ، جوجه یک روزه، کاش، سرامیک و انواع آهن آلات از دیگر کالا‌های صادراتی از مرز استان بوده است.

خاشی ادامه داد: ۲۰ میلیون و ۴۸۷ هزار دلار از این صادرات مربوط به کالا‌های تولیدی استان و ۶۷ میلیون و ۶۷۴ هزار دلار نیز مربوط به کالا‌های تولیدی سایر استان‌ها است که از گمرکات خراسان جنوبی صادر شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار