معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: ۲۴۰ هکتار پیاز با استفاده از نوار تیپ طی سال زراعی جاری در مزارع این شهرستان کشت شد.

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در سال زراعی جاری ۲۴۰ هکتار از سطح زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت پیاز با استفاده از نوار تیپ رفته که به طور میانگین در هر هکتار می توان بین ۳۰ تا ۴۰ تن از این محصول را برداشت کرد.

سعیدیان اظهار داشت: امسال کشت پیاز با استفاده از نوار تیپ و آموزش کشاورزان انجام شده که از مهم‌ترین عوامل افزایش تولید این محصول است.

او با اعلام اینکه پارسال نیز ۲۰۰ هکتار از مزارع مهاباد به کشت پیاز اختصاص یافته بود؛ افزود: پیاز در فصل بهار و تنها به صورت آبی کشت می‌شود و در طول تابستان نیازمند چندین نوبت آبدهی است و در اواخر شهریورماه برداشت می‌شود.

سعیدیان با بیان اینکه ارقام کشت شده شامل پیاز قرمز آذرشهر و پیاز محلی است، اظهار داشت: عملیات کاشت، داشت و برداشت این محصول در مهاباد به صورت سنتی انجام شده و اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار می‌تواند میزان تولید این محصول را به مراتب افزایش دهد.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد تاکید کرد: می‌توان با کشت این گیاه به‌صورت نشایی که صرفه‌جویی در بذر، کاهش مصرف آب و کوتاه کردن زمان کاشت تا برداشت را به همراه دارد، زمینه کشت این ماده غذایی را توسعه داد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.