هنگام وقوع زلزله چه باید کرد؟/زلزله تهران تهدیدی برای البرز نبود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: زلزله تهران، تهدیدی برای البرز نبود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مرگ و میر ناشی از زلزله بیشتر به علت ریختن آوار، شکستن شیشه، سقوط اشیا و حرکت زیاد در زمان وقوع زمین لرزه اتفاق می افتد و از آنجایی که پیش بینی زمان رخداد زلزله درحال حاضر غیرممکن است، تنها راه کاهش خسارت جانی ومالی ناشی از زلزله، رعایت اصول ایمنی است.

از آن جایی که زلزله چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد باید در این فرصت کم، هوشیارانه تصمیم گیری کنیم و به جا‌های امن پناه ببریم و تا پایان زمین لرزه همان جا بمانیم؛ کنار ستون‌ها، زیر میز‌های محکم، زیر چارچوب درب‌ها و... از جمله مکان های امن هنگام وقوع زلزله هستند.

اگر هنگام وقوع زلزله در خانه هستید، می توانید جان خود و بستگان تان را با داشتن آگاهی در مورد پناه گرفتن و انجام عکس العمل سریع و مناسب نجات دهید. بنابراین لازم است که نکات ذیل را مد نظر داشته باشید:

از پنجره ها و کمدهای بلند که بدون مهار هستند و همچنین اشیایی که ممکن است بر روی شما سقوط کنند، دور شوید.

باید در زیر میز ناهار خوری یا میز تحریر و یا تخت خواب پناه بگیرید و چنانچه در اثر زلزله حرکت کردند پایه های آن ها را با دستان تان محکم بگیرید.

باید در کنار کنج دیوارها پناه بگیرید و در حالی که سرخود را با بازوان خود گرفته اید حرکت کنید.

از پله ها یا آسانسور استفاده نکنید.

اگر محل ایمن وجود ندارد و  به کنار دیوار رفته و در حالی که نشسته اید سر خود را بر روی زانوهای تان خم کنید و ضمن این که با کف دست های تان پشت سر خود را گرفته اید با بازوانتان سر خود را محافظت کنید.

زلزله‌ای با قدرت ۴ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری تهران (دماوند- رودهن) ساعت ١٣:٤١ امروز ۷ خرداد ۹۹ را لرزاند.

فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: باتوجه به این ریشتر و عمق و زلزله تهران، خطری البرز را تهدید نمی کند.

او افزود: تنها بعضی از شرقی ترین نقاط استان این زلزله را به صورت لرزشی خفیف حس کرده اند و تا کنون هیچ خسارتی گزارش نشده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.