پیشنهاد ۷۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای مقابله با خسارات ناشی از شیوع کرونا

پائولو جنتیلونی از پیشنهاد ۷۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای مقابله با خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، پائولو جنتیلونی، کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد بزودی پیشنهاد تشکیل صندوق ۷۵۰ میلیارد یورویی برای بهبود اقتصاد و با هدف خارج کردن اتحادیه اروپا از بحران اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کووید-۱۹ ارائه خواهد شد.

وی با انتشار مطلبی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: تشکیل این صندوق در کنار راهکار‌های دیگر که برای تحقق پیشرفت اقتصادی به وجود آمده، نقطه پیشرفت اروپا برای مقابله با این بحران بی سابقه به حساب می‌آید.

قرار است «اورزولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه طرحی را به منظور حمایت از اقتصاد کشور‌های اروپایی از شیوع ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ ارائه دهد. انتظار می‌رود طرح رئیس کمیسیون اروپا گزینه‌ای مابین صدور وام برای کشور‌های خسارت دیده و ارائه کمک به این کشور‌ها از طرق مختلف باشد.

هم اکنون در میان کشور‌های اروپایی، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان به ترتیب رتبه‌های چهارم تا هشتم بیشترین مبتلا را در میان کشور‌های جهان دارا هستند.

اسپانیا با دارابودن بیش از ۲۸۳ هزار مبتلا، بیشترین آمار ابتلا را در میان کشور‌های اروپایی از آن خود کرده است. همچنین شمار قربانیان ناشی از کرونا در این کشور به بالای ۲۷ هزار نفر می‌رسد.

آمریکا با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۷۲۵ هزار نفر مبتلا، رتبه نخست ابتلا را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است؛ همچنانکه آمار قربانیان ناشی از این ویروس در آمریکا به یکصد هزار نفر رسیده است.

تا کنون بیش از پنج میلیون و هفتصد هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه آمار قربانیان این ویروس در جهان با بالای ۳۵۲ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار