پیشرفت ۳۱ درصدی خط آهن رشت – انزلی

معاون رئیس جمهور روند اجرای طرح خط آهن محور رشت - انزلی را رضایتبخش عنوان کرد و گفت: این خط تا پایان امسال به منطقه آزاد انزلی خواهد رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح احداث خط آهن رشت - انزلی گفت: دولت تلاش می‌کند تا پایان امسال این طرح را به اتمام رسانده و خط آهن قزوین - رشت را به خزر برساند.

او با بیان اینکه تکمیل خط آهن حوزه نوستراک در ایران از اولویت‌های عمرانی دولت است، افزود: به رغم محدودیت‌های مالی موجود، دولت تمام تلاش خود را برای تزریق اعتبارات لازم جهت طرح‌های اولویت دار عمرانی از جمله خط آهن رشت - انزلی به کار می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور همچنین روند اجرای طرح خط آهن ۳۱ کیلومتری محور رشت- انزلی را رضایتبخش دانست و ادامه داد: تا پایان امسال این خط به منطقه آزاد انزلی خواهد رسید.

نوبخت با بیان اینکه خط آهن محور رشت - انزلی در حال حاضر در قالب ۲ قطعه ۶ و ۷ روی هم ۳۵ درصد پیشرفت کار دارد، بیان کرد: ۱۱۰ میلیارد تومان تاکنون برای آن هزینه شده است.

او همچنین تکمیل خط آهن مسیر نوستراک را برای توسعه تجارت و ترانزیت ایران با حوزه خزر و روسیه ضروری دانست و به پیمانکاران ۲ قطعه ۶ و ۷ طرح احداث خط آهن رشت - انزلی اطمینان داد که برای تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح، وقفه‌ای ایجاد نخواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: دولت برای احداث این مسیر در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص و تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان این مبلغ را تخصیص داده است.

راه آهن رشت - کاسپین- بندر انزلی پروژه‌ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال – جنوب در دست اجرا است که اتمام و بهره برداری آن می‌تواند در حوزه صادرات و گردشگری تحولات خوبی را برای گیلان و ایران رقم بزند.

قطعه ۶ راه آهن قزوین – رشت از کیلومتر ۱۸۵ (جاده جیرده) آغاز و پس از قطع جاده رشت – فومن و با عبور از روستا‌های کمسار، پس ویشه و کفترود (نرسیده به جاده پیربازار) خاتمه می‌یابد.

طول این قطعه نزدیک به ۱۷ کیلومتر است و افزون بر ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قطعه ۷ این خط ریلی نیز در محدوده کیلومتر ۲۱۰ به سمت منطقه آزاد انزلی جدا می‌شود و این راه را به بندر کاسپین متصل می‌کند و طول آن نزدیک به ۲۰ کیلومتر است.

حضور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بازدید از روند اجرای پروژه ۲ سد شفارود رضوانشهر و پلرود رودسر از دیگر برنامه‌های ادامه سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به گیلان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.