ملخ‌ها همچنان در بوشهر هستند/ سطح مبارزه به ۴۱ هزار هکتار رسید

ملخ‌ها همچنان در استان بوشهر جولان می‌دهند و مبارزه با آن‌ها ادامه دارد؛ مبارزه‌ای که به علت حضور این آفت در مناطق سخت‌گذر با دشواری‌های خاصی همراه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ملخ‌ها از اوایل اسفند پارسال دوباره وارد عرصه‌های طبیعی استان بوشهر شدند و از همان زمان مبارزه با آن‌ها آغاز شد تا مزارع و باغ‌ها آسیب نبینند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سطح مبارزه با ملخ  تا پایان دیروز هفتم خرداد به ۴۰ هزار و ۹۹۰ هکتار رسیده است.

به گفته خسرو عمرانی، دیروز مبارزه با ملخ در سطح ۱۷۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان صورت گرفت که با توجه به میزان حضور ملخ‌ها عملیات مبارزه دیروز منحصر به شهرستان دشتی بود.

هجوم ملخ در بوشهر

او ادامه داد: به جز شهرستان‌های عسلویه، کنگان و دیلم، هفت شهرستان دیگر کم و بیش با ملخ دست به گریبان هستند و در میان آن‌ها دشتی بیشتر درگیر است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: سطح مبارزه در شهرستان دشتی ۱۸ هزار و ۹۴۰ هکتار بوده و پس از آن دیر با ۱۰ هزار و ۲۷۰ هکتار و دشتستان با چهار هزار و ۹۴۵ هکتار بیشترین سطح مقابله با آفت ملخ را به خود اختصاص داده‌اند.

عمرانی گفت: مبارزه با ملخ با وجود گرمای هوا و حضور این آفت در مناطق سخت‌گذر، ادامه دارد.

او بیان کرد: این آفت به طور معمول با گرم شدن هوا مهاجرت می‌کند. پارسال هم اوایل تابستان ملخ‌ها از استان بوشهر رفتند، اما تا زمانی که کمترین اثری از آن‌ها وجود داشته باشد گروه‌های مبارزه به کار خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.