امروز مطرح شد؛

انصراف الویری از نامزدی در انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور سی و یکمین جلسه شورای عالی استان‌ها ضمن تبریک به مناسبت عید فطر گفت: در این اجلاسیه مجدد انتخاب هیئت رئیسه برگزار می‌شود و لازم است بگویم در کنار تمکین قانون در دو سال گذشته به دنبال حفظ شأن و جایگاه شورای عالی استان‌ها بودیم.

وی افزود: خوشحالم در این دوره شورای عالی استان‌ها توانستیم لوایح درآمد پایدار و ارزش افزوده را در مجلس شورای اسلامی به سرانجام‌ برسانیم، البته افزایش سهم شهرداری‌ها در مالیات ارزش افزوده یکی از مهمترین اقدام‌های ما بود که سهم شهرداری‌ها را تا ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: به هنگام بروز بحران‌ها، نبود مدیریت یکپارچه چالش مدیریت شهرهاست که در این مورد باید به اصلاح قانون شورا‌ها اشاره کنم که یکی از طرح‌های نا تمام در مجلس دهم است که باید در شورای یازدهم‌ دنبال شود.

او ادامه داد: در دو سال و نیم گذشته با سفر‌های متعدد تلاش کردیم تا بتوانیم با توزیع عادلانه ثروت، فقر موجود در شهر‌ها و استان‌ها را کاهش دهیم و باید گفت برای حل مشکلات شهر‌ها و استان‌ها از مسئولان کشور دعوت کردیم تا در جلسات شورای عالی استان‌ها شرکت کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: آموزش و اطلاع رسانی به شورا‌ها یکی از مواردی بود که در این دوره از شورای عالی استان‌ها دنبال شد و من در این صحبت خود می‌خواهم تنها به نقاط مثبت اشاره کنم و نمی‌خواهم از نامهربانی‌هایی که با ما شد، حرفی بزنم.

الویری گفت: در دوره کرونایی باید به دنبال تغییر رفتار‌ها و تاب آوری شهر‌ها باشیم، زیرا شکل بیماری‌ها تغییر کرده است و در اینجا می‌خواهم از کادر پزشکی کشور به دلیل خدمات آن‌ها تشکر کنم.

او ادامه داد: از آنجا که من انتخابات آذر ۹۸ را بدون مشکل می‌دانم، از اعلام نامزدی برای انتخابات هئیت رئیسه خودداری می‌کنم.


بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز ابطال انتخابات شورای عالی استان ها

بیشتر بخوانید: ابطال انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها از سوی وزارت کشور

بیشتر بخوانید: هزینه ۲۰۰ میلیونی برگزاری هر جلسه شورای عالی استان‌ها


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار