تهیه پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برای تسریع اجرای پروژه ها

استاندار کرمانشاه گفت: به منظور تسریع در به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های اقتصادی استان، پیوست فرهنگی و اجتماعی برای آن‌ها تهیه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: در برخی از موارد می‌بینیم که پروژه‌های اقتصادی کرمانشاه با موانعی روبه رو و متوقف می‌شوند، از این رو برای تسریع در برداشتن این موانع پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ها تعریف می‌شود.

او بیان کرد: بدون شک تعریف کردن پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار پروژه‌ها سرعت اجرای آن‌ها را افزایش خواهد داد.

استاندار کرمانشاه به برنامه‌های اقتصادی دولت برای جهش تولید در استان اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به جهش تولید در کرمانشاه به ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.

او اعلام کرد: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این سرمایه گذاری در حوزه مسکن سرمایه گذاری خواهد شد که منجر به ساماندهی واحد‌های مسکن مهر تکمیل نشده و اجرای طرح اقدام ملی مسکن می‌شود.

استاندار کرمانشاه طرح اقدام ملی مسکن را فرصت مناسبی برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی در کرمانشاه دانست و گفت: ۲۶۰ شغل مرتبط با صنعت ساختمان به صورت مستقیم ایجاد می‌شود که این آمار در مشاغل غیرمستقیم بسیار بیشتر است.

بازوند با بیان اینکه بخشی از سرمایه گذاری استان به منظور رسیدن به جهش تولید توسط دولت انجام می‌شود، عنوان کرد: امسال حدود هفت هزار میلیارد تومان برای ایجاد پتروشیمی اسلام آباد غرب توسط وزارت نفت سرمایه گذاری خواهد شد.

او با بیان اینکه اکنون سه پتروشیمی بزرگ با اشتغال زایی پنج هزار نفر در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند، افزود: زمین مورد نظر برای احداث پتروشیمی چهارم تحویل داده شده است و به زودی روند ساخت آن آغاز خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: برای مابقی نیز سرمایه گذاری لازم تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تصمیم گیری شده است.

بازوند تاکید کرد: برای جهش تولید علاوه بر سرمایه گذاری به الزاماتی دیگر همچون بهبود فضای کسب و کار، حذف کاغذ بازی‌های اداری، تسهیل گری مدیران و حمایت از سرمایه گذاران نیاز است.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار