میر عامل شرکت بسپار یاخته نوترکیب از ساخت و تولید داروی ترکیبی برای درمان بیماری کرونا خبر داد.

مهدی خزاعی مدیرعامل شرکت بسپار یاخته نو ترکیب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: بعد از سال‌ها تلاش در بخش توسعه و تحقیق از سال ۹۷ بصورت رسمی و دانش بنیان فعالیت خود را در بخش خصوصی آغاز کردیم. تولیدات ما در زمینه پروتئین‌های نو ترکیب و کیت‌های ژنتیکی مثل:پلیمراز ها، کیت‌های استخراج است که این کیت‌ها تحقیقاتی و کلینیکال است و قابلیت استفاده را هم در مرحله بالین برای تشخیص و هم حوزه تحقیقات دارد.


او  با اشاره به دستاورد‌های این شرکت افزود:۵۶ محصول ژنتیکی و کیت در زمینه RNA تا DNA و پلیمراز‌های مختلف تولید کردیم و از آن جایی که مطالعات قبلی ما روی آنفولانزا بوده و نتایج ۹۹ درصدی کسب کردیم با استفاده از مسیری شناخته شده و بسیار دقیق توانستیم دارویی ترکیبی برای درمان کرونا تولید کنیم که با توجه به هم خانوادگی آنفولانزا و شبه اپیدمیک بودنشان امیدواریم بتوانیم نتایج ۹۹ درصدی را برای کرونا هم حاصل کنیم.

مهدی خزاعی ادامه داد: داروی ترکیبی برای درمان کرونا را آماده کردیم و منتظر مجوزات لازم و طی کردن روال اداری هستیم تا بتوانیم تست‌های بالینی و انسانی آن را انجام دهیم.

او با بیان اینکه ۴۰ درصد تولید داخل را پوشش می دهیم اظهار داشت: در ایران تنها شرکتی هستیم که صفر تا صد محصولات ژنتیکی را بصورت بومی و با بهترین کیفیت تولید میکنیم و قیمت‌های ما یک دهم نمونه‌های مشابه خارجی است و تمام تلاش ما بر این بوده تا تولیدات ما توانمند باشد و بتواند با محصولات خارجی رقابت کند.

مدیر عامل شرکت بسپار یاخته با اشاره به وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان گفت: بخاطر کمبود بودجه پژوهشی و مشکلات مالی و شیوع بیماری کرونا تحقیقات دانشگاهی با افت شدیدی مواجهه شده و فروش محصولات ما هم به صفر رسیده که در این ایام کرونا تمام تمرکز ما روی تحقیقات با هزینه شخصی درباره بیماری کرونا بوده است.

مهدی خزاعی در پایان گفت: از آنجایی که شرکت‌های دانش بنیان با تلاش خود و بومی سازی محصولات سالانه از خروج ارز جلوگیری میکنند. خواستار حمایت‌های بیشتر از سوی دولت و تسهیل روال اداری و تسهیلات بانکی هستیم.

انتهای پیام/ی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم ساده ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اقا چی شد نتیجه این؟؟؟؟؟ راست بود یا دروغ؟؟؟؟ لطفا جواب بدید...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
از این دارو چه خبر.... این همه کشتار .. چرا کاری نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
سید مسعود حسینی
۲۰:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
عالی عالی دستمریزاد
آخرین اخبار