شهابی: تعویق المپیک بدترین خبر برای من بود

عضو تیم ملی شمشیربازی گفت: تعویق مسابقات المپیک بدترین خبر برای ملی پوشان بود زیرا اردوهای خوبی قبل از شیوع کرونا برگزار شده بود.

///////شهابی:سعی کردم آمادگی جسمانی خود را برای حضور در مسابقات حفظ کنمآنوشا شهابی عضو تیم ملی شمشیربازی در اسلحه اپه در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه ورود خود به رشته شمشیربازی اظهار کرد: ۱۶سال دارم. حدود ۴ سال است که عضو تیم ملی شمشیربازی در بخش نوجوانان و جوانان هستم. دو سال است که به اردو‌های تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شوم. در ابتدا قصد داشتم رشته والیبال را ادامه بدهم به صورت اتفاقی وارد رشته شمشیربازی شدم. کنار سالن والیبال، سالن شمشیربازی قرار داشت از روی کنجکاوی به آنجا رفتم و به شمشیربازی علاقه‌مند شدم.

او افزود: پس از ۴ ماه حضور در رشته شمشیربازی در مسابقات کشوری شرکت کردم و در اولین رقابت مقام کشوری را در رده سنی نونهالان از آن خودم کردم. کسب مقام انگیزه زیادی برای ادامه ورزش در رشته شمشیربازی به من داد.

شهابی با بیان اینکه در طول روز حدود ۳ ساعت ورزش می‌کند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، چون مادرم باشگاه ورزشی دارد در طول تعطیلی اردو‌ها به تنهایی در باشگاه تمرین می‌کنم، روزی دو نوبت ورزش می‌کنم. به این شکل که صبح‌ها ورزش‌های هوازی را انجام می‌دهم و بعد از ظهر نیز ۲ ساعت تمرین می‌کنم.

عضو تیم ملی شمشیربازی در اسلحه اپه افزود: کیفیت تمرین‌ها نسبت به زمان اردو مقداری پایین‌تر آمده است. زمانی که در اردو حضور داشتم من ۶ ساعت تمرین می‌کردم. در اردو فشار بیشتری به ما وارد می‌شد و به تناسب آن قدرت بدنی بالاتری داشتیم.

عضو تیم ملی شمشیربازی گفت: اردوی بزرگسالان آخرین اردویی بود که در آن حضور داشتم و برای مسابقات انتخابی زون آسیا خود را آماده می‌کردم که به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی اردو‌ها لغو شدند.

شهابی درباره تعویق المپیک گفت: تعویق مسابقات برای من ناراحت کننده بود، زیرا اردوی خوبی قبل از این اتفاقات برای ما تدارک دیده شده بود و در آن شرایط بهترین آمادگی برای شرکت در مسابقات را داشتیم.

او افزود: با تمریناتی که در طول روز دارم سعی کردم آمادگی جسمانی خودم را حفظ کنم. با مربی شمشیربازی در ارتباط هستم. مربی به صورت مجازی برنامه تمرین را به من می‌دهد.

///////شهابی:سعی کردم آمادگی جسمانی خود را برای حضور در مسابقات حفظ کنم

او ادامه داد: ورزش را در برنامه روزانه خودم دارم. ورزشکار حرفه‌ای در رشته شمشیربازی باید هر روز تمرین کند تا آمادگی جسمانی او حفظ شود.

شهابی درباره هدف خود از حضور در تیم ملی گفت: علاقه زیادی به رشته شمشیربازی دارم. من نیز مانند دیگر ورزشکاران دوست دارم سکوی المپیک را ببینم و اولین دختر شمشیرباز ایرانی باشم که بر روی سکوی المپیک قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: پاکدامن: تعویق مسابقات شمشیربازی تاثیر منفی داشت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار