الگوبرداری سازمان خدمات بهداشتی انگلیس از ایران در مقابله با کرونا

سازمان سلامت و مراقبت اجتماعی انگلیس از راه‌اندازی سرویس غربالگری، رهگیری و مراقبت کرونا خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام سازمان خدمات بهداشتی انگلیس (NHS)، از مردم این کشور خواسته شده است بیشترین همکاری را داشته باشند و در صورت داشتن هر گونه علائم بیماری کرونا، ابتدا خود را به دور از اعضای خانواد قرنطینه و اطلاعات خود را ارائه کنند تا آزمایش‌های اولیه بیماری کرونا انجام شود. این سازمان همچنین به افراد هشدار می‌دهد که امکان آلوده شدن به ویروس کرونا برای آن‌ها وجود دارد.

این سازوکار شباهت زیادی به عملکرد طرح غربالگری بسیج ملی ایران در مقابله با کرونا دارد و در واقع طرح غربالگری ایران الگویی برای سازمان بهداشت ملی انگلیس شده است.

در ایران نیز ستاد ملی مقابله با کرونا با اجرای طرح غربالگری، از مردم خواست اطلاعات خود را وارد سایت salamat.go.ir کنند تا بتوانند افراد مبتلا به کرونا را شناسایی و ردیابی کنند.


بیشتر بخوانید: طرح غربالگری کار بزرگی است


در مرحله اول طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، ۷۸ میلیون نفر غربالگری شدند. در مرحله دوم نیز بیش از ۲۲ میلیون نفر از افراد پرخطر مورد غربالگری قرار گرفتند.

با اجرای طرح بسیج غربالگری در ایران، آمار ابتلا به کرونا و جان باختگان بسیار کاهش یافت و ایران نیز از فهرست ده کشور اول از نظر میزان ابتلا و جان‌باخته‌ها حذف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار