در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اما و اگر‌های امتحانات حضوری هنرستانی‌ها

مدیرکل دفترآموزش متوسطه فنی حرفه‌ای وکاردانش درباره نحوه برگزاری آزمون‌های حضوری هنرجویان و ضرورت آن توضیح داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، برگزاری امتحانات پایان سال در ایام کرونا اما و اگرهای بسیاری را به دنبال داشت و هرچند که نحوه برگزاری آزمون تعیین تکلیف شد اما باز هم برخی خانواده‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند  و برای حضور فرزندانشان در آزمون های حضوری نگرانی دارند.

علاوه بر نگرانی خانواده‌های دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم، جمعی از خانواده‌های هنرجویان هم نگران حضور فرزندشان در هنرستان ها برای برگزاری آزمون‌های عملی هستند و می‌گویند با وجودی که آموزش‌های آنلاین دروس عملی برای هنرجویان برگزار شده چرا باید بار دیگر برای شرکت در آزمون به هنرستان مراجعه کنند.

در این خصوص مصطفی آذرکیش مدیرکل دفترآموزش متوسطه فنی حرفه ای وکاردانش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دروس کارگاهی ماهیت عملی دارند، بیان کرد: فقط برای ارزشیابی این دروس آزمون‌های حضور در نظر گرفته شده است و برای سایر دروسی که آموزش‌های آنلاین داشتیم آزمون هم به شیوه غیرحضوری برگزار می‌شود.

او ادامه داد: بازه زمانی از ۲۷ تیرما تا ۱۵ مرداد برای سه پایه تحصیلی در نظر گرفتیم تا هر پایه‌ای در بازه زمانی ۲۰ روزه آزمون‌های عملی را برگزار کند و زمان برگزاری امتحانات هم در این بازه متناسب با نظر مدرسه و هنرآموز دارد.

مدیرکل دفترآموزش متوسطه فنی حرفه‌ای وکاردانش با بیان اینکه رشته‌های هنرستانی در چهار شاخه صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر تقسیم  بندی می‌شود، گفت: ۲۰۰ رشته در شاخه مهارتی داریم که  شرایط هر کدام متفاوت است، اما به طور کلی دروس کارگاهی را  با آزمون حضوری ارزیابی می‌کنیم.  

شرایط حضور برای دانش آموزان بیمار یا مشکوک

آذرکیش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر هنرجویی مبتلا یا ناقل کرونا باشد، چطور امکان حضور  در آزمون حضوری دارد، بیان کرد: همانطور که پیش از کرونا برای دانش آموز یا هنرجویی که دچار بیماری یا مشکلی باشد، موارد قانونی در نظر گرفته شده است در این شرایط هم همان قوانین برقرار است  و این هنرجویان را رها نمی‌کنیم.

او با اشاره به  اینکه باید میان سلامت دانش آموزان و آموزش آن‌ها تعادل برقرار کرد، ادامه داد: آموزش و پرورش قطعا سلامت دانش آموزان را مورد توجه ویژه‌ای قرار می‌دهد و به همان دلیل مدارس تعطیل شد، در شرایط فعلی هم صرفا در موارد لزوم آزمون حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی حرفه‌ای و کاردانش اظهار کرد: حضور دانش آموزان در آزمون‌های عملی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر پروتکل‌های بهداشتی  تعریف شده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
خجالت آوره هیج جای دنیا انقدر به سلامت دانش آموزان بی تفاوت نیستند در ضمن مدارس دولتی در تامین مایع دستشویی درمانده هستند و پروتکل بهداشتی در مدارس دولتی در حد صفر می باشد
آخرین اخبار