خلیلیان: باید تست PCR برای لیگ برتری‌ها انجام شود/ فقط مجوز تمرینات را صادر کرده ایم

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گفت: فقط مجوز برگزاری تمرینات برای تیم‌ها را صادر کرده ایم و باشگاه‌ها نباید دیدار تدارکاتی داشته باشند.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش درباره ابتلای چند بازیکن فوتبال به کرونا و آیا اینکه آمار باشگاه ها مورد تایید است یا خیر بیان کرد:  باید از باشگاه‌هایی که برای بهتر شدن شرایط  بازیکنان خود در تلاش هستند، تشکر کنم. سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت بهداشت هم شرایط ویژه‌ای را برای شروع رقابت های لیگ برتر در نظر گرفته اند که با پروتکل‌های اولیه ما متفاوت بود.

او افزود: درباره شروع بازی ها فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید تصمیم می‌گرفتند  و ما برای ارتقای سطح بهداشت آن‌ها را کمک می‌کنیم. کرونا هم ۱۰ بار به سراغ ما نیامده که اعلام کنیم در مهار آن تجربه داریم، باید به باشگاه‌ها و سازمان لیگ فرصت و به آن‌ها کمک کنیم تا تست‌ها در حضور ناظران ویژه انجام شود. برخی می‌گویند آزمایش‌ها مشکوک است، اصلاً ما چیزی به اسم مشکوک نداریم و باید تست PCR انجام شود.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در مورد اینکه آیا این تست‌ها مورد تأیید است یا نه، گفت: آزمایش‌ها باید در آزمایشگاه‌های مورد تایید انجام شود که برخی از استان‌ها چنین آزمایشگاه‌هایی ندارند و این مسئله از هیئت فوتبال و باشگاه پیگیری شده و آزمایش انجام شده است.

خلیلیان ادامه داد:  باید یک مژده هم بدهم که پروتکل در حال اصلاح است و دستورالعمل ساده‌تر خواهد شد. نباید فوتبال علیه فوتبال شویم، باید با حفظ تعادل در تیم‌ها حفظ سلامت ورزشکاران را اولویت قرار دهیم. فعلا بحث برگزاری تمرینات است نه بازی‌های تدارکاتی و فقط مجوز تمرین برای تیم ها صادر شده است.

خلیلیان درباره جلسه‌اش با  سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ بیان کرد: جلسه خوبی بود و شخصا به جلسه رفتم، چون علی‌نژاد تاکید داشت نظارت دقیق‌تری با مسئولان سازمان لیگ شود. باید تشکر کنم به خصوص از پزشکان تیم‌ها که به صورت دقیق کنترل را انجام می‌دهند و باید بگویم افسران سلامت هم بازو‌های سلامت باشگاه‌ها هستند و کسی نمی‌خواهد مچ‌گیری کند. ضمن اینکه این را باید بگویم در هر جای دنیا ممکن است تست کرونا بازیکنان مثبت شود و اتفاقا این یک حُسن است که آن‌ها به قرنطینه می‌روند و تحت مراقبت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار