گزارش/

فروش کتاب‌های برخی مدیران دانشگاه فرهنگیان با هزینه بیت‌المال!

برخی گزارش‌ها از دانشگاه فرهنگیان شائبه‌ای به دنبال دارد مبنی بر اینکه برخی مدیران دانشگاه کتاب‌های تالیفی خود را با هزینه این مجموعه میان دانشجومعلمان انحصاری عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه فرهنگیان با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش شکل گرفت و قرار بر این شد تا به همراه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مجاری ورود به آموزش و پرورش شوند، اما دانشگاه نوپای فرهنگیان هنوز در الفبای امکانات و شرایط تحصیلی در مانده است بنابراین اهداف متعالی تعلیم و تربیت که یک معلم باید در کلاس درس آن را به دانش آموزانش بیاموزد به حاشیه می‌رود.

دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان هنوز اندرخم میزان دریافتی، کسری حقوق، کمبود فضای خوابگاهی و نظایر آن هستند و گویی مسائل مالی کلاف سردرگمی در این دانشگاه شده است و همین حداقل‌ها که هر دانشگاهی بنا بر تعهداتش باید برای دانشجویانش تامین کند در دانشگاه فرهنگیان تعریف چندانی ندارد.

در این اوضاع و احوال دانشجومعلمان ناگزیر شدند تا در همین ابتدای مسیر معلمی به دنبال احقاق حقوق خود و تعیین تکلیف اجرای قوانینی باشند که گاه برخی از آنها به دلیل قدیمی بودن گویی با شرایط فعلی سازگاری ندارد، همین ماجرای کسری حقوق دانشجومعلمان موضوعی است که اندرخم قوانین قدیمی تربیت معلم و شرایط فعلی بلاتکلیف مانده است و یکی از مطالبات اصلی دانشجومعلمان محسوب می‌شود.

فروش کتاب‌های برخی مدیران دانشگاه فرهنگیان با هزینه بیت‌المال!

شائبه در هزینه ‌های دانشگاه فرهنگیان

در کنار این سردرگمی‌های مالی که معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا کند و وعده‌ها کی از روی کاغذ به میدان عمل برسد گزارش‌هایی از روند هزینه کرد اعتبارات در دانشگاه فرهنگیان رسیده است که نشان می‌دهد اوضاع و احوال مالی دانشگاه چندان هم بد نیست، اما گویی روش‌های هزینه کرد برای آن مشکل دارد.

آنطور که در گزارش‌هایی رسیده روایت می‌شود معلوم شده است برخی مدیران ارشد این مجموعه، دانشگاه را محلی برای فروش محصولات و کتاب‌های خود و نزدیکانشان کرده اند آن هم درشرایطی که همچنان بن بست مشکلات مالی دانشجومعلمان را نبود اعتبارات کافی دانسته و داعیه حمایت از آن‌ها دارند  البته ناگفته نماند که تاکنون بخش عمده  این ادعا‌ها و پیگیری راه به جایی نبرده است.

طبق گزارش‌های خرید حدود ۲۰ هزار جلد کتاب برای توزیع میان دانشجومعلمان آن هم با هدف شرکت در مسابقات کتابخوانی یا کتابی دیگر آن هم با ادعای کمک به روند آموزشی دانشجومعلمان با قیمت‌هایی به ارزش ۴۹ هزار و ۳۴ هزار تومان که در مجموع درآمد نجومی را شامل می‌شود، جای سوال دارد.

این کتاب‌ها به رایگان میان دانشجومعلمان توزیع شده است و در مراسم و برنامه‌های گوناگون دانشگاه به عنوان هدیه و بسته فرهنگی برنامه توزیع شده است که در ظاهر هدف بالا بردن سرانه مطالعه و آموزش به دانشجومعلمان را دنبال می‌کند و در باطن عایدات قابل توجهی برای مدیرانی دارد که در کنار آموزش به این دانشجومعلمان دغدغه مالی خود را پاسخگو هستند.

فروش کتاب‌های برخی مدیران دانشگاه فرهنگیان با هزینه بیت‌المال!

فروش کتاب یا دغدغه آموزش دانشجومعلمان؟

 عرضه کتاب‌هایی از مولفان خاص این شبهه را به دنبال دارد که گویی برخی مدیران به واسطه اختیار موجود قصد انحصار عرضه محصولاتی ویژه را دارند که بی شک این موضوع در صورت قطعیت فارغ از اخلاق حرفه ای معلمی است ضمن آنکه یک مولف خاص صرفا در تمام جوانب علمی کامل نبوده است که فقط تالیفات فردی خاص مورد بهره برداری دانشجویان قرار گیرد در واقع دانشجومعلمان برای بهبود آگاهی در زمینه ای خاص مستلزم بهره مندی از منابع مختلفی اطلاعاتی و دانشی هستند.

در دانشگاهی که مسئولان مدعی می‌شوند شهریه و استخدام دانشجو معلم، خط قرمز است و هنوز که هنوز است حال به واسطه موانع ریز و درشت یا دغدغه ‌های دیگر کاری برای تسهیل شرایط از پیش نبرده اند، وجود چنین گزارش‌هایی شائبه تناقض‌هایی در راه و رسم اداره این دانشگاه به دنبال دارد.

در این گزارش از آوردن نام کتاب‌ها و مدیران معرفی شده با توجه به اصل امانت داری خودداری کردیم و منتظر هستیم تا پاسخ مسئولان مربوطه این دانشگاه را برای تنویر افکار عمومی به ویژه دانشجومعلمانی که با هدف ورود به عرصه تعلیم و تربیت پا در مسیر حرفه مقدس معلمی گذاشتند، منعکس کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
نمایندگان عدالت خواه و در مجلس یازدهم شروع کردند
فساد ریشه کن میشه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سند تحول در دانشگاه فرهنگیان هیچ اهمیتی بهش نمیدن فقط شعار دروغ و ...
Iran (Islamic Republic of)
دانشجومعلم
۱۹:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
دزدی به نام "کتاب" که واژه مقدسی است.
این پول میلیاردی رو چطور از حقوق ما دانشجومعلمان برداشتند که در خوابگاه 30 نفری می خوابیم.جای نفس کشیدن نداریم ،خدا جان اختلاسگران رو بگیره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
با سلام چرا به داد دانشجو ها نمی رسید چرا مجلس پیگیری نمی کند بازرسی کل کشور کجاست که توی روز روشن دارند از جیب دانشجو ها درزدی میکنند 10درصد باید از حقوق دانشجو ها کم کنند در صورتیکه دانشجو توی این چند ماه هیچ خدمتی از دانشگاه دریافت نکرده و جدیدا 10درصد دیگر با عنوان خدمات اموزشی از حقوق ها کسر کردند مگر ما بورسیه نیستیم مگر دانشگاه فرهنگیان دولتی نیست چه شده است که قانون مجلس را زیر پا می گذارند فقط در یک دانشگاه دانشچجو ها باید ماهی 250میلیون پرداخت کنند یعنی هر ماه 507هزار تومان از دانشجو ها می گیرند عدالت کجاست چرا جلوی فساد مالی را نمیگیرید می دانید اگر این عدد را در 700000هزار نفر محاسبه کنید چه رقمی می شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این به جای خود ولی در مدارس دولتی که متوسط 700 دانش آموز دارد که به زور گاها از دانش آموزان به بهانه کمک به مدرسه 200 هزار تومان وجه دریافت میشود. با یک محاسبه سرانگشتی حدود 140 میلیون درآمد ناخالص مدرسه قابل دسترس است. اگر به فرض هزینه آب و برق و گاز و تعمیرات احتمالی و کاغذ امتحانی را هم کسر کنیم حدود 70 میلیون تومان سالانه برای مدرسه درآمد خالص است. بگذریم از اجاره بهای بوفه و کانکس و پورسانت لباس مدارس و امتحانات شرکتهای خاص در مدارس.
فقط لطفا بفرمایید این مبلغ در آمد خالص به کجا واریز میشود؟ آیا اینجا هم با اختلاس خاموش طرف هستیم؟
مگر نه این که طبق اصل 30 قانون اساسی تحصیل برای دانش آموزان رایگان است پس چرا در مدارس دولتی این هزینه دریافت میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ازبیت المال خوردن دیگه عادی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
بیش از 45 درصد از حقوق دانشجو معلمان کسر میشه، (بیش از 50 درصد) اگه هر دانشگاه 800 تا 1000 دانشجو داشته باشه در سال میلیارد ها تومن درآمد داره.
در چنین شرایطی در خوابگاه دانشجویی دانشگاه ما دانشجویان در هر اتاق خواب 12 نفر هستیم و تنها وسیله ای که داریم تخت خواب سخت هست ، غذای شلف تعریفی ندارد به طوری که اکثر دانشجویان خوابگاهی در هر هفته حداقل 10 بار به خارج از دانشگاه(به رستوران ها) برای تامین غذای خود می روند.
چه بسا اختلاص های میلیاردی توسط افرادی که به گروه هایی مرتبط اند صورت می گیرد.
Germany
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
وقتی دانشجو معلم سلف سرویس رو شلف بنویسه و اختلاس رو اختلاص اولا که باید بهش غذا نداد و ثانیا" نصف این حقوق بعضی معلما هم زیادی هست که اینقدر بیسواد هستتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه دانشگاه فرهنگیان در تراز معلم در سند تحول بنیادین نیست .در سطح پایین تری از سایر دانشگاه های کشور قرار دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
برخی از مدیران دانشگاه با تبانی با مدیران استانی نسبت به ثبت نام آشنایان خود که شرایط سنی نداشته اقدام و پس از گذشت بیش از یکسال با تبانی مسوول مربوطه و یکی از مسوولین وزارت آموزش و پرورش مجوز ادامه تحصیلی صادر کردن . همچنین با مول دانشجویان دو باب سوئیت برای بستگان مسوول مربوطه که بصورت شرکتی جذب شدند ساخته شد . در خوزستان.