روسیه خودداری آمریکا از تمدید معافیت همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدام آمریکا مبنی بر پایان دادن به معافیت تحریمی مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا زاخارووا» طی اظهاراتی در روز پنج‌شنبه، خودداری آمریکا از تمدید معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را اقدامی «نابخردانه» توصیف و آن را محکوم کرد.

زاخارووا این اقدام آمریکا را نقض آشکار توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توصیف کرد.

در همین حال وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا پس از تصمیماتی که در مورد ایران و توافق‌نامه «آسمان‌های باز» اتخاذ کرده، روزبه‌روز خطرناک‌تر می‌شود.

شورای فدراسیون روسیه نیز در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا گفت این کشور ایران را به خروج از توافق هسته‌ای ترغیب می‌کند و این اشتباه واشنگتن است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روز گذشته اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال آن است که معافیت‌های صادر شده برای همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را تمدید نکند.

بر اساس اعلام این روزنامه آمریکایی، برخی مقامات دولت کنونی آمریکا در این باره گفته‌اند که ترامپ قصد دارد به سیاست صدور معافیت‌های تحریمی برای روسیه، چین و شرکت‌های اروپایی به منظور همکاری با برنامه هسته‌ای ایران پایان دهد.

بر اساس این گزارش، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و گروهی از سناتور‌های جمهوری‌خواه به رهبری «تام کاتن» در راستای اعمال فشار علیه ایران و نیز از بین بردن بخش‌های باقیمانده از توافق هسته‌ای با ایران در دوران اوباما، به دنبال حذف این معافیت‌ها بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار