کاخ سفید توییتر را متهم به همکاری با چین کرد

کاخ سفید با انتقاد از عملکرد توییتر، این شبکه اجتماعی را نیز متهم به همکاری با چین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کاخ سفید در بیانیه‌ای از تصمیم جدید ترامپ در مورد توییتر خبر داد.

در این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ تا دو ساعت آینده دستوری را در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی صادر خواهد کرد.

این بیانیه مدعی است: زمان متوقف کردن رفتار‌های جانبدارانه در فضای مجازی فرارسیده است. گزینه بررسی واقعیت‌هایی که توییتر علیه توییت‌های رئیس جمهور اعمال کرده جانبدارانه است.

در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است: توییتر به چینی‌ها اجازه داده تا از آن برای انتشار اطلاعات گمراه کننده در مورد ویروس کرونا سوء‌استفاده کند.

تهدید‌های ترامپ علیه شبکه اجتماعی توییتر پس از آن صورت گرفت که این شبکه برای اولین بار با افزودن برچسب راستی آزمایی به یکی از توییت‌های روز سه‌شنبه او، امکان اعتبارسنجی آن را میسر کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی توییتری اعلام کرد رای پستی در انتخابات ماه نوامبر به افزایش تقلب در آن منجر خواهد شد. ترامپ در این توییت نوشت: «... صندوق‌های پستی سرقت می‌شوند، برگه‌های رای جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می‌شوند و به طور جعلی امضا می‌شوند. فرماندار کالیفرنیا برگه‌های رای را به میلیون‌ها نفر ارسال می‌کند بدون توجه به اینکه آن‌ها که هستند. این انتخابات تقلبی خواهد بود.»

توییتر در واکنش، با افزودن برچسب «حقایق مربوط به رای پستی را دریافت کنید» کاربران را به مطالعه مقالات خبری درباره ادعای ترامپ هدایت کرد.

شبکه اجتماعی توییتر روز چهارشنبه نخستین بار یک توییت از  رئیس‌جمهور آمریکا را گمراه کننده توصیف کرد و بعد از این اقدام توییتر، ترامپ این شبکه اجتماعی را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار