آخرین اخبار بین‌المللی کووید-۱۹/ نزدیک به ۶ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند

آخرین آمار جهانی حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از ۵ میلیون و ۹۰۵ هزار نفر رسیده است.

آخرین اخبار بین‌المللی کووید-۱۹/ نزدیک به ۶ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آخرین آمار تا صبح امروز (جمعه) تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۴۱۵ نفر افزایش یافته است.

شمار جان باختگان نیز به ۳۶۲ هزار و ۲۴ نفر و شمار بهبود یافتگان به ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۹۱ نفر افزایش یافته است.

آخرین اخبار درباره شیوع جهانی ویروس کرونا را در اینجا بخوانید:

ترامپ: چین شیوع کرونا را پنهان کرد و موجب وبای جهانی شد!

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر اتهام‌زنی‌های خود علیه چین را مطرح کرده و مدعی شد چین با پنهان‌کاری درباره کرونا موجب یک وبای جهانی شد و به این دلیل تعداد بسیار زیادی جان خود را از دست دادند.

ترامپ بدون اشاره به سیاست‌های اشتباه خود در قبال همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا که به مرگ هزاران آمریکایی منجر شده است، مدعی شد: «به دلیل پنهان‌کاری چین تعداد بسیار زیادی جان خود را از دست دادند و اقتصاد جهان زیان سنگینی را متحمل شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین افزود: «به روابط خود با سازمان جهانی بهداشت پایان می‌دهیم.»

۳ سال پیش

برزیل همچنان در رتبه دوم آمار جهانی مبتلایان به کرونا قرار دارد به طوری که با آلوده شدن ۵ هزار و ۶۴ نفر از شهروندان برزیل به ویروس کرونا، تعداد کل مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۴۴۳ هزار و ۸۷۶ نفر رسیده است.

همچنین با جان باختن ۱۳۷ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته، تعداد جان باختگان در برزیل نیز به ۲۶ هزار و ۹۰۱ نفر افزایش یافت.

۳ سال پیش
دومین سناتور آمریکایی هم کرونا گرفت

نشریه هیل که اخبار کنگره آمریاک را منتشر می‌کند، گزارش داد سناتور باب کیسی جونیور اعلام کرد که آزمایش کرونای وی مثبت شده است.

۳ سال پیش

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته یک هزار و و ۲۸۹ نفر به کرونا مبتلا شدند و تعداد مبتلایان به ۲۲ هزار و ۸۲ نفر افزایش یافت.

همچنین با مرگ ۳۴ نفر دیگر در این کشور به دلیل کرونا، تعداد فوتی‌ها به ۸۷۹ نفر رسید.

۳ سال پیش
کرونا ۴۲ میلیون آمریکایی را بیکار کرد

بر اساس آمار منتشر شده توسط دولت آمریکا، طی هفته گذشته حدود ۳ میلیون نفر دیگر در این کشور برای دریافت مزایای بیکاری در آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند.

با احتساب این آمار، شمار افرادی که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور شغل خود را از دست داده و برای دریافت مزایای بیکاری اقدام کرده‌اند به بیش از ۴۲ میلیون نفر رسیده است.

آمریکا از نظر شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا جایگاه نخست را در میان کشور‌های جهان به خود اختصاص داده است؛ یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۱۱۱ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۰۳ هزار و ۶۷۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

۳ سال پیش

با آلوده شدن ۲۳۰ نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا، تعداد کل مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۴ هزار و ۹۸۹ نفر رسیده است.

همچنین با جان باختن ۲ نفر دیگر، تعداد جان باختگان نیز به ۵۸ نفر افزایش یافت.

۳ سال پیش

روسیه در جایگاه سوم مبتلایان به ویروس کرونا در جهان است، تعداد مبتلایان در این کشور با افزوده شدن ۸ هزار و ۵۷۲ نفر دیگر، به ۳۸۷ هزار و ۶۲۳ نفر رسیده است.

همچنین با جان باختن ۲۳۲ نفر از شهروندان روسی به دلیل آلوده شدن به کرونا، تعداد قربانیان این بیماری در روسیه به ۴ هزار و ۳۷۴ نفر افزایش یافت.

۳ سال پیش

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد با مبتلا شدن یک هزار و ۱۴۱ نفر دیگر در این کشور  طی شبانه‌روز گذشته به ویروس کرونا، تعداد کل مبتلایان به ۱۶۲ هزار و ۱۲۰ نفر رسید.

این در حالی است که با جان باختن ۲۸ نفر دیگر در این مدت، تعداد قربانیان کرونا به ۴ هزار و ۴۸۹ نفر افزایش یافت.

همچنین تاکنون ۱۲۵ هزار و ۹۶۳ بیمار کرونایی هم بهبود یافته اند.

۳ سال پیش

وزارت بهداشت عراق در اطلاعیه‌ای افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را نسبت به هفته‌های گذشته نگران کننده توصیف کرد.

این در حالی است که تعداد مبتلایان روزانه کرونا در عراق امروز جمعه برای نخستین بار به ۴۱۶ نفر افزایش یافت و در پی آن وضعیت قرمز اعلام شد.

تعداد مبتلایان به کرونا در عراق به ۵ هزار و ۸۷۳ نفر رسیده و شمار جان باختگان نیز به ۱۸۵ نفر افزایش یافته است.

۳ سال پیش

 مالزی روز جمعه از ۱۰۳ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مالزی به هفت هزار و ۷۳۲ مورد رسید.
تعداد کل موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در مالزی نیز ۱۱۵ مورد اعلام شده است.

 

۳ سال پیش
کاهش محدودیت‌ها در فرانسه

فرانسه با مجاز کردن تردد آزادانه در این کشور، بازگشایی رستوران‌ها و کافه ها، از دوم ژوئن تقریبا به زندگی عادی بازمی گردد. در پاریس و مناطق اطراف آن تنها رستوران‌های روباز با رعایت دقیق قوانین بهداشتی بازگشایی می‌شوند.
در مرحله دوم کاهش محدودیت‌های قرنطینه ای، همچنین فرانسوی‌ها می‌توانند به تفریحگاه‌های ساحلی، موزه‌ها و بنا‌های تاریخی و پارک‌ها و باغ‌ها به ویژه در پاریس بروند.

۳ سال پیش

پس از شناسایی ۷۹ مورد جدید ابتلا در یک روز که ۶۹ مورد آن مربوط به انبار یک شرکت تجارت آنلاین نزدیک سئول بود، مقامات کره جنوبی روز پنجشنبه از وضع مجدد محدودیت‌هایی که به تازگی لغو شده بود، خبر دادند. این رقم که روز پنجشنبه ثبت شد، بیشترین موارد ابتلا در دو ماه گذشته محسوب می‌شود.

 

۳ سال پیش

یک مقام وزارت بهداشت اندونزی روز جمعه از ۶۷۸ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در اندونزی به ۲۵ هزار و ۲۱۶ مورد رسید.
اندونزی همچنین از ۲۴ مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در اندونزی به یک هزار و ۵۲۰ مورد رسید.
شمار افرادی که از بیماری کووید-۱۹ در اندونزی بهبود یافته اند به شش هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

 

۳ سال پیش
آخرین امار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز، دو هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد . مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسید.

او افزود در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسید. تاکنون ۱۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۳ سال پیش

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد شمار جان باختگان ویروس کرونا در این کشور به ۲۶ هزار ۷۶۴ نفر رسیده است.

همچنین تعداد مبتلایان به این بیماری کشنده در این کشور به ۴۳۸ هزار و ۸۱۲ نفر افزایش یافته است و این کشور همچنان در جایگاه دوم جهان در بیشترین تعداد مبتلایان قرار دارد.

۳ سال پیش
نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا به کرونا آلوده شده‌اند

آخرین آمار جهانی نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به یک میلیون و ۷۶۸ هزار و ۴۶۱ نفر رسیده است.

این در حالی است که تعداد جان باختگان در آمریکا بر اثر آلوده شدن به این بیماری به ۱۰۳ هزار و ۳۳۰ افزایش یافته است.

۳ سال پیش

وزارت بهداشت ازبکستان اعلام کرد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳ هزار و ۴۶۳ نفر رسیده است.

تا امروز ۱۴ نفر در ازبکستان جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست داده‌اند. همچنین تعداد بهبودیافتگان از این بیماری نیز به ۲ هزار و ۶۹۴ نفر رسیده است.

این در حالی است که در حال حاضر ۷۵۵ نفر در بیمارستان بستری هستند و حال ۷ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

۳ سال پیش
عدن بالاترین درصد جان‌باختگان کرونا در جهان را دارد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: «شهر عدن در جنوب یمن از بالاترین درصد مرگ و میر در جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا رنج می‌برد؛ ۱۷ درصد از مبتلایان به این بیماری در عدن، جان خود را از دست می‌دهند.»

گوترش ابراز امیدواری کرد جامعه جهانی از تامین مالی برای کمک‌رسانی به یمن در کنفرانسی که هفته آینده برای این منظور برگزار خواهد شد، حمایت کند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: «هیچ کشوری در جهان ضعیف‌تر از یمن وجود ندارد. اوضاع در عدن بسیار فاجعه بار است. امیدوارم جامعه جهانی همبستگی خودش را با ملت یمن نشان دهد.»

۳ سال پیش
امارات کمک‌های بشردوستانه به تاجیکستان ارسال کرد

آژانس ذخایر مادی دولتی تاجیکستان اعلام کرد امارات متحده عربی در راستای مقابله با ویروس کرونا در تاجیکستان محموله بیش از ۱۰ تنی کمک‌های بشردوستانه به این کشور ارسال کرد.

به گفته این آژانس حجم کمک بشردوستانه امارات ۱۰/۷ تن بوده و عبارت از تجهیزات محافظت پزشکی از جمله دستکش، ماسک، روکش، دستمال، موارد ضدعفونی کننده و همچنین ۲۰ هزار کیت تست برای تشخیص کرونا است.

۳ سال پیش
کاخ سفید: ترامپ با مصرف هیدروکسی کلروکین احساس «عالی» دارد!

کیلی مک انانی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید مدعی شد: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از مصرف داروی هیدروکسی کلروکین احساس "عالی" دارد و اگر احساس کند در معرض ویروس کرونا قرار دارد، دوباره این دارو را مصرف می‌کند!»

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: «او احساس خوبی دارد. او بعد از گرفتن این رژیم احساس عالی می‌کند.»

وی اظهار داشت پیش از این جلسه توجیهی با ترامپ صحبت کرده و به او گفته در صورتی که احساس کند در معرض بیماری است دوباره آن را مصرف خواهد کرد.

۳ سال پیش
جان باختن ۱۲۹۷ نفر دیگر بر اثر کرونا در آمریکا

دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹۷ مورد مرگ دیگر را به ثبت رسانده است.

با این حساب و طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز تا ساعت ۲۰:۳۰ پنج شنبه به وقت محلی (۵ صبح امروز جمعه به وقت ایران) شمار جان باختگان کرونا در آمریکا به ۱۰۱ هزار و ۵۷۳ نفر رسیده است.

دانشگاه جانز هاپکینز در حالی این آمار را اعلام کرده، که طبق آخرین برآوردی که پایگاه «ورلد متر» از آمار آمریکا در حال حاضر دارد، شمار جان باختگان در این کشور به ۱۰۳ هزار و ۳۳۰ نفر می‌رسد.

۳ سال پیش
محدودیت‌های کرونایی در فیلیپین کاهش می‌یابند

رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین با هدف تلاش برای تقویت اقتصاد بی‌ثبات فیلیپین پس از ۳ ماه قرنطینه شدید خانگی، از کاهش اقدامات محدودیت‌های مهم کرونایی در مانیل، پایتخت این کشور خبر داد.

۳ سال پیش
جدول آخرین آمار جهانی کرونا تا صبح امروز جمعه

آخرین اخبار بین‌المللی کووید-۱۹

۳ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار