روسیه: فیس‌بوک، گوگل و یوتیوب اطلاعات رسانه‌های مخالف را سانسور می‌کنند

نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، اعلام کرد برخی شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات رسانه‌های جمعی مخالف را سانسور می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشویچ، نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، معتقد است فیس‌بوک، یوتیوب و گوگل از سیاست آزادی کامل به سوی نظام سخت کنترل اطلاعات و سانسور رسانه‌های جمعی نامطلوب تغییر مسیر داده اند.

او در جریان یک نشست که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: حدود ۱۵ سال قبل زمانی که گوگل، یوتیوب، و فیس‌بوک به تازگی جذب مخاطب در فضای مجازی را آغاز کرده بودند سخت بود که تصور کنیم سال‌ها بعد این شرکت‌ها به یک نظام سختگیرانه در جریان اطلاعات و سانسور رسانه‌های ناخوشایند تغییر مسیر دهند.

وی اظهار داشت در تاریخ ۲۰ ماه مه گزارش شده است که پلتفرم ویدئویی یوتیوب که تحت کنترل آمریکا است، حساب‌های کانال تلویزیونی کرایم -۲۴ و همچنین دو خبرنامه روسی زبان آنا و نیوز فرانت را حذف کرده است.

به گفته نماینده روسیه، تحت پوشش شعار‌های بی‌پروا در مورد دموکراسی و آزادی بیان، فضای پاکسازی منظم اطلاعاتی وجود دارد که توسط بستر‌های اینترنتی تحت کنترل آمریکا هدایت می‌شود و این امر را دموکراسی به سبک آمریکایی می‌نامند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار