مکتب امام راحل، سرمایه‌ای برای ایستادگی در مقابل توطئه های دشمنان است

امام جمعه گیلانغرب گفت: مکتب امام، سرمایه‌ای است که ملت ایران با در دست داشتن این سرمایه، توانسته است گذرگاه‌های دشواری را طی کند و در مقابل سنگین‌ترین توطئه‌ها ایستادگی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   حجت الاسلام خاص امیری امام جمعه گیلانغرب در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت :مکتب امام راحل، سرمایه‌ای است که ملت ایران با در دست داشتن این سرمایه، توانسته است گذرگاه‌های دشواری را طی کند و در مقابل سنگین‌ترین توطئه‌ها ایستادگی کند.

او بیان کرد: مکتب امام راحل یک راهنمای نظری و عملی است که کشور و ملت را به عزت و پیشرفت و عدالت می‌رساند  یعنی هر جا ما توفیق پیدا کردیم جایی بود که به توصیه‌های امام جامه‌ عمل بپوشانیم.

او  عقلانیت، معنویت و عدالت؛ سه بعد اصلی مکتب امام خمینی (ره) بیان نمودوافزود: این سه بُعد اسلامی و قرآنیِ مکتب امام را باید با هم دید تکیه‌ بر روی یکی از این ابعاد، و بی‌توجهی به ابعاد دیگر، جامعه را به راه خطا و انحراف می‌برد .

او با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز قدس گفت:تمام سخنرانی از ابتدا تا انتها متمرکز روی موضوع قدس و فلسطین بود. این یعنی؛ همگان باید بدانند که موضوع فلسطین و قدس برای جهان اسلام اولویت و اوّلیت دارد و حوادث دیگر در سراسر منطقه و جهان، نگاه و فکر و دل و عمل ما را از این مسئله اصلی و راهبردی منحرف نخواهد ساخت.

او به آغاز بکار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره وگفت: بدون تردید از این مجلس با توجه به ویژگی‌ها و خصایص آن انتظاربیشتری می‌رود.

امام جمعه گیلانغرب گفت:نگاهی به پیام‌های امام راحل و امام حاضر در افتتاحیه مجالس ده دوره گذشته، آئینه‌ای شفاف از انتظارات مشترک امامین انقلاب و مردم انقلابی ایران است.

او افزود:مجلس یازدهم را می‌توان با این ویژگی‌ها، مجلسی مهم با رسالت‌ها و ماموریت‌های اساسی نامید با توجه به گذشت چهل سال از عمر مجلس به عنوان سمبل پختگی و بلوغ و عقلانیت و رشد همه جانبه افراد و نهاد‌ها انتظار مواجهات منطقی و پخته و معقولانه از این مجلس بیشتر است.

او بیان کرد: مجلس یازدهم اولین مجلس چله دوم انقلاب و گام دوم انقلاب اسلامی نیز هست. از این جهت سمت و سو‌ها و جهت‌گیری‌ها و رویکرد‌ها و عملکرد این مجلس می‌تواند سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب و الگویی برای مجالس شانزدهم تا بیست و چهارم باشد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار