وزارت خارجه روسیه: اوضاع در لیبی رو به وخامت است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که بحران لیبی رو به وخامت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه طی اظهارنظری گفت که بحران لیبی در شرایط کنونی رو به وخامت است و طرح آتش‌بس در این کشور با خطرات بسیاری روبروست. 

خلیفه حفتر طی ماه‌های اخیر بارها پیشنهاد آتش‌بس را به میان آورده، اما هر بار و پس از گذشت چند روز مجددا حمله خود به طرابلس را آغاز کرده است. به همین دلیل دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز‌ السراج دیگر حاضر نیست به مذاکرات صلح ادامه دهد و همچنین اعلام کرده که هیچ پیشنهاد آتش‌بسی را از سوی حفتر نمی‌پذیرد.

زاخارووا ضمن اعلام این مسئله که کشورهای خارجی در لیبی حضور دارند و بر جبهه‌های جنگ تاثیرگذارند، تاکید کرد این امر باعث شده که جبهه جنگ به تعادلی دست یابد و پیش‌روی خاصی صورت نگیرد.

زاخارووا در ادامه تصریح کرد که مسکو با همه طرف‌های درگیر در لیبی ارتباط و اصرار دارد که درگیری لیبی از طریقی دیپلماتیک حل‌وفصل شود.

پس از سقوط حکومت معمر القذافی، لیبی دچار بحرانی در حوزه قدرت شد که همچنان هم ادامه دارد. فائز السراج، رئیس دولت قانونی لیبی در برابر خلیفه حفتر، فرمانده سابق ارتش لیبی قرار گرفته است. حفتر قصد دارد دولت قانونی لیبی را از سر راه بردارد. ترکیه و قطر حامی اصلی دولت وفاق هستند. عربستان، امارات  و مصر هم انواع حمایت‌ها را متوجه ارتش حفتر کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار