مهارت آموزی بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری نیروی کار است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت:استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و تجمیع منابع و امکانات مهارت آموزی می‌تواند بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری نیروی کار در استان فراهم نماید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛افشین کریمی در اولین جلسه شورای مهارت استان در سال ۹۹ با اشاره به لزوم توسعه فعالیت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای از مهارت به عنوان مولفه‌ای مهم در ایجاد اشتغال پایدار نام برد و اظهار داشت: مهارت آموزی برای جوانان جویای کار یک مزیت در آغاز کسب و کار محسوب می‌شود و در این زمینه از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری دریافت نیاز‌های آموزشی از دستگاه‌های اجرایی را برای تدوین برنامه‌های مهارتی یک ضرورت دانست و افزود: بررسی و اولویت بندی برنامه‌های آموزشی براساس نیازسنجی صورت گرفته، تهیه تقویم آموزش مهارتی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، بررسی راهکار‌های توسعه فضا‌ها و تجهیزات آموزشی و پیگیری توسعه آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای تحقق اهداف اولویت دارد.

او توانمندسازی افراد آسیب دیده را از طریق آموزش مهارت بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: برای پیشرفت و توسعه، دانشگاه‌های بسیاری فعالیت دارند، اما مقوله مهارت آموزی و ارتقای توان مهارتی نیروی انسانی خیلی مورد توجه نهاد‌های علمی نبوده است.

کریمی تحقق اهداف پیش بینی شده را در استان و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی توسعه‌ای استان را ناشی از برنامه ریزی دقیق و کارآمد اعلام کرد و عنوان داشت: کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته، بهبود فضای کسب و کار و افزایش میزان جذب سرمایه گذاری کار بسیار مطلوبی بود و با تقویت نیروی‌های ماهر روند اشتغالزایی تداوم می‌یابد.

او در خاتمه همکاری سازمان فنی و حرفه ای، صدا و سیما و رسانه‌ها را برای ترویج و تقویت فرهنگ کار مهم دانست و گفت: شورای مهارت در شهرستان‌ها نیز فعال می‌شود و فرمانداران نیز بطور منظم گزارش کار و نحوه فعالیت شهرستان‌ها را اعلام خواهند کرد تا همکاری و هماهنگی لازم شکل گیرد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار