مدیر آموزش و پرورش حمیدیه از ثبت نام بیش از ۷ هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان برای دریافت کتب درسی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عزیز مزرعه مدیر آموزش و پرورش شهرستان حمیدیه گفت: به منظور توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های درسی، نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده در همه دوره‌های عادی، استعداد‌های درخشان و دانش آموزان با نیاز‌های ویژه درحال انجام است.

او با بیان اینکه ثبت کتاب از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به ۲ شیوه فردی و گروهی از ۲۴ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۶ شهریور سال جاری ادامه دارد، افزود: از ابتدای فرآیند ثبت نام تاکنون، بیش از ۷ هزار نفر از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در سامانه کتب درسی ثبت نام کرده اند.

مزرعه اظهار داشت: مخاطبان می‌توانند از طریق یکی از ۲ شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند که در شیوه فردی والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.

مدیر آموزش و پرورش حمیدیه تصریح کرد: در شیوه گروهی مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده  و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام می‌کنند، ضمن اینکه در مقطع ابتدایی ۵ هزار و ۲۶۶ دانش آموز و ۹۷۰ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۶۳۱ دانش آموز در مقطع متوسطه دوم اقدام به ثبت نام کرده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۶۵ هنرجوی فنی و حرفه‌ای و کاردانش تا کنون در سامانه کتب درسی ثبت نام کرده اند، ادامه داد: ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هفتم متوسطه اول عادی، پیش‌حرفه‌ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه‌ای استثنایی از تاریخ هشتم تیرماه ۹۹ پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل صورت خواهد گرفت.

به گفته عزیز مزرعه، معلمان، دبیران و هنرآموزان نیز می‌توانند از تاریخ ۲۵ شهریور ماه نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.