گزارش/

شرایط بهره مندی کارفرمایان و خویش فرمایان از تسهیلات ایام کرونا

واحد‌های کسب و کار در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی می‌توانند برای یک بار و حداکثر تا پایان خردادماه سال ۹۹ مشمول دریافت تسهیلات ایام کرونا شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، واحد‌های کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و یا خویش فرمایی دارای لیست بیمه بوده و حائز شرایط زیر هستند می‌توانند در سامانه www.kars.mcls.ir ثبت نام کرده و صرفاً برای یک بار و حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۹ مشمول دریافت تسهیلات پیش‌بینی شده در تصویب نامه شوند.

۱. در سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال هستند

۲. شاغلین هدف این تسهیلات در آن‌ها از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده باشند و پس از شیوع ویروس کرونا ۱۳۹۸/۱۲/۰۱ نیروی کار خود را تعطیل نکرده (بر اساس اطلاعات سازمان تامین اجتماعی) و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار موجود بر اساس متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی سال ۱۳۹۸ اقدام کرده باشند.

۳. با نیروی شاغل (بر اساس تعداد شاغلین متوسط ۳ ماهه آبان، آذر و دی ۱۳۹۸) قرارداد کار در سال ۱۳۹۹ منعقد کرده و متعهد به حفظ آن‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ شده است.

۴. تسهیلات موضوع تصویب نامه برای پرداخت دستمزد نیروی کار طی دوره سه ماهه ابتدایی ۱۳۹۹ و تامین بخشی از هزینه‌های عملیاتی واحد کسب و کار اختصاص می‌یابد و صرفاً در محبطی غیر از مواد تعیین شده مجاز نیست.

کسب و کار‌های آسیب‌دیده تعطیل شده به دستور دولت و فراهم شدن بازگشایی مجدد آن‌ها از بند ۱ مستثنی بوده تا امکان پرداخت تسهیلات فراهم شود، بعد از فراهم شدن شرایط عادی به تشخیص کارگروه اعلام خواهد شد بنگاه حمایت شده موظف به رعایت بند‌های فوق خواهد بود و در غیر اینصورت مطابق با ماده دستورالعمل عمل خواهد شد.

گردش کار سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا

مراحل آغاز فرآیند اعطای تسهیلات به بانک‌ها به شدت آسیب دیده  از ویروس کرونا با ارسال پیامک به متقاضیان آغاز خواهد شد.

در مرحله بعد ثبت اطلاعات متقاضی در سامانه انجام خواهد گرفت و مجوز ثبت نام توسط سامانه بررسی و در صورت مشمول نبودن رد خواهد شد.

سپس در صورت تایید به دستگاه اجرایی بخشی ارسال خواهد شد و دستگاه اجرایی بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد و در صورت مجاز نبودن رد و در صورت مشمول بودن تایید خواهد شد. پس از تایید این مرحله کارفرما را به بانک عامل معرفی خواهند کرد و اطلاعات به بانک عامل ارسال خواهد شد و کارفرما می‌تواند در این مرحله تسهیلات مورد نظر خود را از بانک دریافت کند.


بیشتربخوانید:

مبلغ تسهیلات حمایتی کرونا برای کسب و کار‌های مختلف مشخص شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار