خواب قنات های متروکه برهم ریخت/ فوران آب های زیرزمینی از منازل صوفی آباد کرج

افزایش بارش ها باعث بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی صوفی آباد و خارج شدن این آب ها از قنات های منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چند وقتی است با توجه به بارش های اخیر و قنات های قدیمی که دیگر قدرت سابق را برای دربرگرفتن آب ندارند، حجم آب های زیرزمینی در صوفی آباد واقع منطقه شش شهرداری کرج بالا آمده و منازل را در برگرفته است.

باتوجه به تراکم ساخت و سازهای غیر اصولی در صوفی آباد و فوران آب های زیرزمینی خطر ریزش منازل این منطقه را تهدید می کند.

فکورزاده، مدیرمنطقه شش شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: باوجود محدودیت امکانات تخصصی در منطقه، تمام تلاش خود را برای خارج کردن آب از قنات متروکه کردیم اما حجم آب بسیار بالا است.

او افزود: باتوجه به پیشنهاد آب منطقه ای استان اطراف قنات یک چاه حفر کردیم اما از آن جا که زمین این بخش از منطقه از جنس شن است، چاه به صورت دائم ریزش می کند.

نقدی، مدیر دفتر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای استان البرز  نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:  پس از بازدید از صوفی آباد براساس جلسه مدیریت بحران استانداری البرز و مدیریت بحران فرمانداری و شهرداری کرج مصوب شد شرکت آب منطقه ای البرز اجازه هرگونه حفر و بهره برداری را برای شهرداری صادر کند.

او افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، تنها راه نجات صوفی آباد از فوران آب های زیرزمینی حفر چاه در نقاط متعدد منطقه و برداشت بیست و چهار ساعته از آن است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.