آتشی که خودمان به پا می‌کنیم

رئیس سازمان آتش نشانی ساری گفت: عمده دلیل آتش سوزی‌ها در بی احتیاطی و عدم توجه به نکات ایمنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی دومیرکلایی رئیس سازمان آتش نشانی ساری از افزایش آتش سوزی در فصل گرما خبر داد و گفت: عمده آتش‌سوزی‌ها در بی‌احتیاطی و عدم توجه مردم به نکات ایمنی است.

او افزود: انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین می‌تواند خسارت‌های سنگینی به همراه داشته باشد و محیط زیست و طبیعت را نابود کند.

دومیرکلایی در خصوص تفریح مسافران در جنگل‌ها و باغ‌های شمال گفت: اگر از منقل و اجاق ذغالی و چوبی استفاده می‌کنید، خاکستر‌های اضافی آن را در محیط نریزید و تا خاموش شدن کامل آتش محیط را ترک نکنید چرا که این مواد پتانسیل شعله ور شدن را دارند.


بیشتر بخوانید: خاموشی آتش بر پیکره جنگل‌های ۴۰ میلیون ساله شمال


او افزود: همه ما وظیفه داریم نکاتی را به‌عنوان پیشگیری و نیز مواردی را در رابطه با مقابله در راستای کاهش خسارت های ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع بدانیم.

رئیس سازمان آتش نشانی ساری با بیان اینکه بیشتر حوادث قابل پیشگیری هستند، گفت: حادثه خبر نمی‌کند، ولی نباید فراموش کرد که اکثر حوادث قابل پیشگیری هستند.

دومیرکلایی افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل گرما از روشن کردن آتش در دشت و کوه و جنگل خودداری کنید و از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین جداً بپرهیزید.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.