بازرسی بیش از ۳۸۰۰ وسیله توزین و سنجش سبک در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از بازرسی و آزمون تعداد ۳ هزار و ۸۶۳ وسیله توزین و سنجش سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در راستای اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بخشی از خدمات دولت به بخش خصوصی در سال گذشته با همکاری آزمایشگاه‌های همکار تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران ۳ هزار و ۸۶۳ وسیله توزین و سنجش سبک واحد‌های صنفی استان اردبیل بازرسی و صحت عملکرد آن‌ها بررسی شده است.

او افزود: پلمپ گذاری وسایل سنجش و توزین سبک از سال ۹۷ در استان اردبیل آغاز شده که هدف از آن ایجاد قابلیت ردیابی کلیه ترازو‌های مورد استفاده در داد و ستد عمومی با یک شناسه ملی ۱۰ رقمی می‌باشد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: در سال ۹۸ همچون سال‌های گذشته براساس برنامه عملیاتی با پلمپ گذاری تعداد هزار مورد تراز و شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه عملیاتی در این زمینه بوده ایم.

علایی بیان کرد: پس از بازرسی و آزمون وسیله سنجش توسط آزمایشگاه‌های همکار صورتجلسه آزمون دوره‌ای تنظیم و به واحد صنفی تحویل داده شده و برچسب تائید صحت عملکرد استاندارد نیز بر روی ترازو‌ها نصب می‌شوند.

او با اشاره به اینکه مدت اعتبار گواهی صحت عملکرد وسایل توزین از تاریخ صدور یکساله می‌باشد، از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش، به وجود برچسب صحت عملکرد استاندارد که توسط آزمایشگاه‌های همکار بر روی ترازو‌ها نصب می‌شوند، توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.