عناوین جدید پلی‌استیشن ۴ باید هم‌زمان برای نسل آینده نیز آماده شوند

بر اساس درخواست شرکت سونی، تمامی عناوینی که قرار است برای کنسول PS4 عرضه شوند باید قابلیت اجرا بر روی PS5 را نیز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات منتشر شده، بازی‌سازانی که قصد عرضه عناوین خود بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ را دارند باید از امکان استفاده آن‌ها بر روی کنسول‌های نسل بعد نیز مطمئن شوند.

مدارک ارائه شده از سوی شرکت سونی به بازی‌سازان خبر از آن می‌دهد که تمامی توسعه‌دهندگان عناوین سرگرمی برای کنسول پلی‌استیشن باید از تاریخ ۱۳ جولای به بعد بازی‌هایی را توسعه دهند که بر روی هر دو کنسول نسل حال و آینده قابل اجرا باشند.

اطلاعات تکمیلی از بیانیه رسمی شرکت سونی و درخواست‌های جدید آن از بازی‌سازان

طبق درخواست‌های شرکت سونی، تمامی قابلیت‌هایی که بر روی عناوین PS4 وجود دارد باید بر روی کنسول نسل آینده نیز قابل استفاده باشد و کاربران تجربه کاملاً مشابه‌ای را تجربه کنند. این یعنی تمامی بازی‌های عرضه شده از حالا تا زمان اتمام فعالیت‌های پلی‌استیشن ۴ باید بر روی هر دو کنسول قابل استفاده باشند. طبق گزارش‌های منتشر شده شرکت سونی در نظر دارد تا به تمامی توسعه‌دهندگان عناوین اطلاعات لازم برای ساخت یک عنوان سازگار بر روی دو کنسول را بدهد.

بازی‌سازان PS4 از این به بعد باید عناوین خود را برای PS5 نیز بسازند

بازی‌سازان موظف‌اند تا تمامی امکانات را بر روی هر دو کنسول در دسترس قرار دهند و نمی‌توانند تغییراتی را بین آن‌ها ایجاد کنند. گفتنی است که بیانیه جدید تنها برای آن دسته از بازی سازانی ارسال شده که عناوینشان از ۱۳ جولای به بعد بر روی سرورهای قراردادی سونی ثبت شده‌اند. شرکت سونی حالا قبل از تولید دیسک‌های بازی، آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و بر روی هر دو کنسول آزمایش می‌کند تا از فعالیت صحیح آن‌ها مطمئن شود. این امر تا حدی پرده از ابهامات طرفداران شرکت سونی برمی‌دارد.

این مجموعه پیش‌تر اظهار داشته بود که کنسول نسل پنجم آن‌ها قرار است حجم بسیار بالایی از عناوین را با خود به همراه داشته باشد و از آن‌ها پشتیبانی کند. همچنین مسئولان این شرکت اظهار داشتند که تمامی ۱۰۰ عنوان برتر بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ بر روی دستگاه PS5 نیز قابل استفاده خواهد بود. به نظر می‌آید شرکت سونی قصد داشته تا آلان کمی نسبت به برنامه‌های خود مبهم رفتار کند تا بتواند برنامه‌های شرکت رقیب خود را مورد بررسی قرار دهد و از قابلیت Smart Delivery آگاه شود.


بیشتر بخوانید: توهین مستقیم بازی هتاک به چهره‌های مذهبی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران 


انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار