موفقیت در اجرای طرح نظارت برقیمت کالاها

بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی طی اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان درکردستان انجام شد.

موفقیت در اجرای طرح نظارت برقیمت کالاهابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرزاد سردارزاده رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:در اجرای طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان ۲۷۸ فقره پرونده با ۳۰۸ مورد تخلف احراز شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در استان ۲۲ میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۶۹۸ هزار ریال بوده است.

سردارزاده از انجام ۱۷۳ گشت مشترک هم در این ایام  خبرداد و گفت: در نتیجه این گشت‌ها هم ۷۸ مورد تخلف کشف و ۷۸  فقره پرونده به ارزش ۶۵۸ میلیون و ۴۱۳ هزار ریال تشکیل شد.

او اظهار داشت: بازرسی‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان حول محور کالا‌های اساسی هم، چون برنج، قند وشکر، لبنیات، حبوبات، پروتئین، میوه و تره‌بار، خشکبار و نانوایی‌ها بود.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: ۴۹۳ مورد گزارش مردمی هم در این ایام دریافت شد که از این تعداد ۳۹۱ مورد به صورت تلفنی، حضوری و کتبی بوده و ۱۰۲ مورد هم توسط ناظران افتخاری اعلام شده است.

سردارزاده افزود: از مجموع گزارش‌های مردمی ۸۷ مورد تخلف احراز شده و مابقی یا به مصالحه انجامیده یا تخلف احراز نشده است.

حدود ۶۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که حدود سه درصد از این واحد‌های صنفی را فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای تشکیل داده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.