تمرین‌ها و آیتم‌های مفید ورزشی (قسمت دوم)

تمرین‌ها و فعالیت‌های ورزشی، گاهی بسیار ساده، ولی اثرگذار و مهم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سبک زندگی امروز، تاثیرات منفی زیادی بر سلامتی جسم و روح افراد در همه‌ی گروه‌های سنی دارد. افزایش میزان ابتلای افراد به اضافه وزن، دیابت و بیماری‌هایی از این قبیل، گواه این مدعا است. کم تحرکی، ورزش نکردن روزانه و مصرف غذا‌های مضر، عواملی هستند که سلامت جامعه را به خطر انداخته اند.

با توجه به میزان مشغله و کمبود وقت، خصوصا در شهر‌های بزرگ، عده‌ی زیادی، نمی‌توانند مدت زمانی را برای ورزش روزانه در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، اختصاص دهند.

در این سری گزارش‌ها، سعی می‌کنیم، آیتم‌های مفید و کاربردی را معرفی کنیم تا درصد بالایی از افراد بتوانند با انجام آن‌ها، به آسانی به بهبود وضعیت سلامتی خودشان کمک کنند.

در این گزارش، یکی از بهترین آیتم‌ها برای تاثیر مستقیم روی عضلات شکم را معرفی خواهیم کرد؛ هرچند حرکتی نام آشنا است، اما در مواقع بسیاری مغفول مانده و یا به درستی انجام نمی‌شود.

دراز و نشست، از بهترین‌ها ورزش‌ها، برای کوچک کردن شکم است. البته تنها در صورتی اثرگذار خواهد بود که به درستی و منظم انجام شود.
برای شروع باید روی زمین دراز بکشید. سعی کنید مکانی در منزل را انتخاب کنید که فضای کافی داشته باشید و با مبلمان و وسایل منزل، برخورد نداشته باشید.

باید زانو‌ها را خم کنید و کف پا را دقیقا روی زمین قرار دهید. حالت بدن شما، باید طوری باشد که به هیچ وجه عضلات پایین کمر، تحت فشار قرار نگیرند.

به خاطر داشته باشید، بلافاصله پس از دراز کشیدن، حرکت را آغاز نکنید؛ اندکی به بدن زمان بدهید تا در این وضعیت ریلکس کند. این نکته از این جهت اهمیت دارد که بسیاری از اشخاص، در روز به ماهیچه‌های قسمت پایین کمر، فشار زیادی وارد می‌کنند. این فشار در هنگام صاف کردن کمر، منجر به احساس درد می‌شود.

برای دست‌ها، حالت‌های مختلفی وجود دارد. بهترین حالتی که هم انجام حرکت را سخت نمی‌کند و هم از گردن محافظت می‌کند، گره کردن دست‌ها پشت سر، با تماس خیلی کم با سر است.

نفس را طوری تنظیم کنید که هنگامی که روی زمین هستید، هوا وارد ریه‌ها شود. هنگامی که بلند می‌شوید، ماهیچه‌های شکم را سفت کنید و به طرف ستون فقرات بکشید. باید ماهیچه‌های شکم، عامل بالابردن تنه شوند. در هنگام بلند شدن، گردن باید صاف و با بالاتنه هم تراز باشد.
مبتدی‌ها سعی کنند، روزانه ۱۰ بار دراز و نشست را به طور کامل، انجام دهند؛ اگر تجربه دارید می‌توانید تا ۵۰ بار هم این حرکت را تکرار کنید.
هر زمان در ماهیچه‌های شکم، احساس سوزش کردید، ۳ یا ۴ حرکت دیگر را ادامه دهید و بعد کمی استراحت کنید. با انجام درست و منظم این حرکت، در مدت کوتاهی، تغییرات مثبتی را شاهد خواهید بود.


بیشتر بخوانید:تمرین‌ها و آیتم‌های مفید و کاربردی (قسمت اول)


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار