لزوم اخذ مجوز برای برگزاری مجازی رویدادهای فرهنگی و هنری

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از غیرمجاز بودن؛ برگزاری هرگونه رویداد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در فضای مجازی بدون اخذ مجوز از مجموعه وزارت ارشاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، رضا مردانی،سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: برگزاری پویش‌ها، جشنواره‌ها و سایر رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در فضای مجازی بدون هماهنگی و اخذ مجوز از مجموعه وزارت ارشاد غیرمجاز است.

او افزود: افزایش مصرف محصولات فرهنگی و هنری در فضای مجازی، افزایش برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری توسط دستگاه‌ها و موسسات در فضای مجازی به ویژه در دوران کرونا و متعاقب آن در دوران پساکرونا امری مبارک است که از آن استقبال می‌کنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: با این حال باید در نظر داشت که اصول و ضوابط محتوایی تولید و عرضه محصولات و آثار فرهنگی و هنری تابع همان مقررات جاری تولید محصولات فرهنگی و هنری است و صرف فراهم بودن بستر عرضه در فضای مجازی نمی‌تواند ناقض آن مقررات باشد.

رضا مردانی ادامه داد: دستورالعمل صدور مجوز و نظارت بر عرضه آثار فرهنگی و هنری از طریق رسانه‌های برخط نیز نهایی شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

 او گفت: با ابلاغ دستورالعمل مذکور، هر گونه عرضه محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در بسترهای دیجیتال باید با هماهنگی بخش‌های مرتبط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.

  سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: کلیه مراکز و نهادها و موسسات اروند باید قبل از هر گونه فعالیت فرهنگی در فضای مجازی نسبت به مکاتبه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه اقدام کنند و این اداره کل نیز در صورت نیاز با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و سایر بخش‌های تخصصی شامل معاونت امور فرهنگی، معاونت امور هنری، سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، نسبت به صدور مجوز عرضه آثار فرهنگی و هنری در بسترهای دیجیتال اقدام خواهد نمود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.