تلاش برای برند شدن کاراته ایران

رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه بااشاره به جایگاه کاراته کرمانشاه در ایران، گفت : در تلاشیم تا در کاراته ایران برند و بهترین جایگاه را داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید نصراللهی رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه از انتخاب هیات کرمانشاه به عنوان هیات برتر کاراته کشور خبرداد و گفت : کسب این عنوان ماحصل تلاش، برنامه ریزی و همکاری جامعه کاراته استان برای رشد و ارتقاء این رشته بوده و همین رویکرد را امسال نیز دنبال خواهیم کرد.

او گفت : امسال هم همانند پارسال در بحث شاخص‌هایی همچون آموزش داوران و مربیان و دانش افزایی آنها، برگزاری مسابقات و میزبانی‌ها، استعدادیابی و اعزام به رقابت‌های مختلف برنامه ریزی‌هایی را خواهیم داشت.

رئیس هیات کاراته استان افزود: هرچند پارسال در حوزه آموزش داوران و مربیان و بروز رسانی سطح اطلاعات و دانش افزایی آن‌ها برنامه‌های خوبی اجرا کردیم، اما بااین وجود هنوز ضعف‌هایی در این زمینه داریم و برای همین کارگاه‌های تخصصی حقوق ورزشی، علم تمرین، آسیب شناسی ورزشی، روانشناسی ورزشی و فیزیولوژی ورزشی را برای این دو گروه برگزار می‌کنیم.

او بااشاره به حضور تعدادی از ورزشکاران کرمانشاهی در رقابت‌های داخلی و خارجی، افزود: در کاراته کرمانشاه از دیرباز ورزشکاران شاخص و قدرتمندی داشته‌ایم و اکنون هم داریم، اما متاسفانه در چندسال گذشته روی پشتوانه سازی اقدامی نشده و در این راستا یکی از حوزه‌هایی که روی آن تمرکز پیدا کرده‌ایم همین مسئله است.

او افزود: برای اینکه بتوانیم استعداد‌های جدیدی را در کاراته استان شناسایی کنیم، از پارسال مسابقات قهرمانی استان را از رده‌های پایه تا بزرگسال برگزار کردیم و تعدادی استعداد هم شناسایی شدند و قرار بر این شد تا با برگزاری اردو‌هایی افراد شاخص را از بین آن‌ها انتخاب کنیم که شیوع بیماری کرونا مانع از ادامه این برنامه شد و با فروکش شدن این بیماری آن را ادامه خواهیم داد.

نصراللهی ادامه داد: قطعا نتیجه این برنامه استعدادیابی را طی چهار تا پنج سال آینده در کاراته کرمانشاه می‌بینیم و ورزشکاران مطرحی در این رشته خواهیم داشت.

او با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای همگانی کردن کاراته در استان با برگزاری رقابت‌های مختلف، گفت: پارسال با همین رویکرد توانستیم تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را افزایش دهیم، امسال هم در نظر داشتیم تا با این روند رشدی ۲۰ تا ۲۵ درصدی در تعداد ورزشکاران بیمه وررشی شده کاراته استان داشته باشیم که با شیوع کرونا فعلا سه ماه را از دست داده ایم و باید ببینیم با تداوم این بیماری می‌توانیم به چنین هدفی دست پیدا کنیم، یا نه.

رئیس هیات کاراته استان به وضعیت کاراته بانوان در استان هم اشاره‌ای کرد و گفت: پارسال یک تیم کاراته بانوان از استان توانست در رقابت‌های سوپر لیگ کاراته کشور شرکت کند که هرچند نتایج خوبی کسب نکرد، اما معتقدم همین حضور و کسب تجربه یک دستاورد بسیار خوب برای کاراته بانوان در استان بود.

او ادامه داد: اینکه نماینده‌ای در رقابت‌های سوپر لیگ بانوان و آقایان داشته باشیم، در برنامه‌‎های هیات قرار دارد، اما این را هم نمی‌خواهیم که یک اسپانسر جذب کنیم و در حد یکسال از تیم ما حمایت کند و حضوری مقطعی داشته باشیم، بلکه باید برنامه ریزی و جذب اسپانسر بگونه‌ای باشد که حداقل چندین سال پشتیبان تیم ما باشد.

نصراللهی با تاکید براینکه مشکل حمایت مالی از تیم‌های کرمانشاهی در رقابت‌های لیگ باید بصورت ریشه‌ای حل شود، اعلام کرد: معتقدم مدیران ورزش استان باید تلاش کنند که برای چهار تا پنج رشته کم هزینه و پرطرفدار استان که قابلیت حضور در رقابت‌های لیگ را دارند، از طریق رایزنی جذب اسپانسر کنند.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم چند دستگاه و ارگان مختلف را برای حمایت چندساله از تعدادی از رشته‌های ورزشی پای کار بیاوریم، می‌تواند بسیار به وررش استان کمک کند.

رئیس هیات کاراته استان در پایان بااشاره به تلاش برای گرفتن چند میزبانی مسابقات کاراته در استان، گفت: از پارسال بدنبال میزبانی چند مسابقه داخلی و بین المللی در کرمانشاه بودیم که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا تا حدودی این برنامه‌ها متوقف شده، اما در صورت برگزاری رقابت‌های المپیاد استعداد‌های برتر کاراته حتما میزبانی یکی از دو بخش دختران و پسران را خواهیم گرفت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.