زالی:

کمیته کشوری لجستیکی در حوزه سلامت تشکیل شود/ ایجاد دپوی ذخایر استراتژیک برای موج‌های بعدی کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: باید کمیته متمرکز لجستیکی در حوزه سلامت در سطح کشوری تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با رییس و مسئولان هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با بیان اینکه امروز به همراه روسای دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران در هیات امنای ارزی حاضر شدیم تا قدردانی ویژه‌ از اقدامات در بحران کرونا داشته باشیم، اظهار کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی کار سختی در پیش روی خود دارد و باید توجه داشت که هیات امنای صرفه جویی ارزی با چالش‌های تکانه‌ها، موج ارزی، تغییرات در باز توزیع ارز در نظام بانکی کشور، رکورد‌های غیر مترقبه در بحث‌های بانکی، اقتصادی و بازرگانی و تحریم‌ها علیه کشور روبه رو است و هیات امنا به عنوان نقطه اتکابخش ایمنی بخش برای دانشگاه‌های علوم پزشکی در خط اول مقدم مقابله با کرونا قرار دارد.

زالی ادامه داد: تهران در بالا بودن قدر مطلق توزیع خدمات درمانی و بهداشتی در عرصه مقابله با کرونا جایگاه متفاوتی دارد و گرانیگاه کشور در بحث‌های علمی، خدماتی، آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی در تقابل با کرونا تلقی می‌شود و نیازمند توجه متفاوتی است و تاکنون تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، اکنون که به توازن ملی نسبی نزدیک می‌شویم و نیاز‌های تهران قابل توجه است، می‌توان باز توزیع جدیدتری در اقلام تجهیزات سرمایه‌ای و مصرفی در تهران شاهد باشیم.

او بیان کرد: پیشنهاد دادیم تا در کمیته‌های علمی و فنی در هیات امنای صرفه جویی ارزی، استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور پیدا کنند و در بحث‌های علمی، اعتبارسنجی و نیازسنجی متناسب با مبانی مبتنی بر شواهد مشارکت داشته باشند و ارتباط پیوسته تری نسبت به گذشته بین هیات امنای ارزی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران شاهد باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران بیان کرد: درخواست داشتیم که به عنوان میانبر و راهکاری عملیاتی هیات امنای صرفه جویی ارزی حمایت‌ها را از شرکت‌های دانش بنیان در خرید تجهیزات انجام دهند و خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است.

زالی اظهار کرد: همچنین پیشنهاد دادیم تا خیرانی که اعلام آمادگی کرده اند تا در تامین اقلام ضد کرونا به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی بیایند با حداقل دیوان سالاری بتوانند در زمینه مقابله با کرونا فعالیت کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: پیشنهاد شکل گیری کمیته متمرکز لجستیکی در حوزه سلامت در سطح کشوری مطرح شد البته این کمیته در تهران وجود دارد و مقرر شد تا تجارب پس از بازنگری در اختیار هیات امنای ارزی قرار گیرد و شاهد شکل گیری یک کمیته لجستیکی در سلامت کشور باشیم.

زالی گفت: همچنین در این جلسه مدیریت میدانی در اقلام بهداشتی به ویژه اقلام حفاظت فردی مطرح شد تا نگرانی همکاران ما در گروه‌های مختلف پزشکی و پرستاری برطرف شود و به میزان مورد نیاز اقلام حفاظتی در اختیار مدافعان سلامت قرار گیرد تا کادر درمان با امینت خاطر به درمان بیماران کرونایی بپردازند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران تصریح کرد: در هیات امنای صرفه جویی ارزی ذخایر استراتژیک برای پیک بعدی کرونا در نظر گرفته شده است و مقرر شد معاونان غذا و دارو در دانشگاه‌های علوم پزشکی دپوی لازم برای موج‌های بعدی کرونا را ایجاد کنند.

زالی یادآوری کرد: در این جلسه توانستیم هماهنگی و همگرایی بین بخش‌های مصرف کننده کمک‌ها و تسهیلات هیات امنای ارزی ایجاد کنیم و هیات امنای ارزی به عنوان یک نهاد موثر عمل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار