۴ شهر استان همدان در وضعیت سفید کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش شهر‌های با وضعیت سفید کرونایی در استان به چهار شهر خبر داد.

۴ شهر استان همدان در وضعیت سفید کروناییدکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  بیان کرد: هم اکنون شهر‌های رزن، فامنین، اسدآباد و تویسرکان استان همدان در وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

او با بیان اینکه تا دوهفته‌ی پیش تنها اسدآباد در وضعیت سفید کرونا در استان بود افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها و تردد غیر ضروری در شهر‌ها کمک به کنترل و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در صورتی که تعداد مبتلایان جدید در هر شهر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در روز یک نفر و یا هیچ کس باشد آن شهر در وضعیت سفید قرار می‌گیرد.

حیدری مقدم با اشاره به قرار گرفتن سایر شهر‌های استان در وضعیت زرد شیوع کرونا گفت: اگر تعداد مبتلایان به ازای همان ۱۰۰ هزار نفر بین یک تا ۳ نفر باشد وضعیت زرد و اگر بیشتر از ۳ نفر باشد در وضعیت قرمز اعلام می‌شود.

او از ابتلای هزار و ۴۸ مورد بیمار در استان به ویروس کرونا خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون ۹۲۷ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در استان هم اکنون ۱۱ بیمار کرونایی بستری هستند و ۱۱۰ هم از ابتدای شیوع بیماری کرونا جان باخته اند.

حیدری مقدم بر رعایت کامل موارد بهداشتی و شستشوی مداوم دست‌ها هم تاکید کرد و گفت: تمامی مشاغلی که بازگشایی شده اند و مردم باید موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بدانند که هنوز بیماری کرونا ریشه کن و مهار نشده است.

انتهای پیام/ا

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.