مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: ۱۱۱ طرح ویژه دهیاری‌های استان در نیمه نخست امسال به منظور ایجاد اشتغال و درآمد پایدار روستایی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: به منظور تکمیل ۱۱۱ طرح عمرانی و خدماتی نیمه تمام روستایی که نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد، اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال از محل ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به دهیاری‌های واجد شرایط و فعال استان تخصیص یافت.

نجفی افزود: از این میزان، پنج طرح مربوط به توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ۹ طرح مربوط به بوستان و سالن‌های چند منظوره، ۱۷ طرح تکمیل و تجهیز پایگاه‌های آتش نشانی، ۱۹ طرح مربوط به ساماندهی آب‌های سطحی، آرامستان و غسالخانه و مابقی مربوط به طرح‌های بهسازی معابر روستایی است.

او اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها به طور متوسط برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

نجفی همچنین گفت: این طرح‌ها تحت نظارت اداره کل امور روستایی و شورا‌ها اجرا می‌شوند و توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها همچنین می‌توانند برای اجرای طرح‌های اقتصادی درآمدزا در کوتاهترین زمان ممکن از تسهیلات با سود هشت درصد و یک سال تنفس بهره‌مند شوند.

حدود ۵۵۰ روستای استان قزوین دارای دهیاری هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار