ملخ شاخک بلند مهمترین آفت مزارع در سروآباد

۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع شهرستان سروآباد علیه آفت ملخ شاخک بلند بومی سم پاشی شد.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رحیمی مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: مهمترین آفتی که شهرستان سروآباد چندین سال درگیر آن است ملخ شاخک بلند بومی است که بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی، جنگلی، باغی و زارعی این شهرستان را در سطح ۳۲ روستای آن آلوده کرده است.

او افزود: مبارزه علیه این آفت از ۲۹ اسفند سال ۹۸ آغاز شده و تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان علیه این آفت سم پاشی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر سم دلتامترین در بین باغداران و کشاورزان برای مبارزه با ملخ شاخک بلند توزیع شده است و بیش از ۵۰ دستگاه سم پاش در بخش دولتی و بخش خصوصی برای مبارزه علیه این آفت بکار گیری شده است.

او یادآور شد: ادوات سمپاشی استفاده شده برای مبارزه علیه ملخ شاخک بلند شامل ۴۵ دستگاه سمپاش موتوری ۲۵ لیتری، سه دستگاه ۲ هزار لیتری پشت تراکتور کششی و ۲ دستگاه سمپاش ۴۰۰ لیتری پشت تراکتوری است.

رحیمی اضافه کرد: مهمترین و طبیعی‌ترین دشمن ملخ شاخک بلند پرنده‌ای به نام سارگلو قرمز است که آمار نشان داده که سال گذشته این پرنده در هر نقطه از شهرستان که فعالیت داشته آمار ملخ شاخک بلند در سال جاری بسیار کمتر بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.