به بهانه مسدود شدن اکانت‌های مسئولان سیاسی؛

وقتی پای تحریم‌ها به فضای مجازی کشیده شد

آمریکایی‌ها بعد از تحریم فردی حالا به تحریم فضای مجازی رجوع کردند و با درخواست حذف صفحات اجتماعی رهبرانقلاب از مدیرعامل توئیتر، برنامه ریزی‌های شومی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "تحریم" واژه‌ایست که این روزها تبدیل به تنها سلاح آمریکایی‌ها و دستیارانش علیه جمهوری اسلامی ایران شده است؛ در تاریخ سوم تیر سال قبل بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  با امضای یک فرمان اجرایی دفتر رهبر معظم انقلاب را تحریم کرد و چندی بعد در تاریخ سیزدهم آبان همان سال  وزارت خزانه‌داری آمریکا «حجت‌الاسلام و والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی»، «غلامعلی حداد عادل»، «وحید حقانیان»، «حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه‌ای»، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»، «غلامعلی رشید»، «علی‌اکبر ولایتی» به لیست  تحریم‌های خود اضافه می‌کند.

رهبری
اما این همه ماجرا نیست و تحریم‌های آمریکاها علیه کشورمان کماکان ادامه خواهد داشت؛" تحریم دارویی" یکی از تحریم های ظالمانه بود که  در شرایط کرونایی علیه کشورمان ایجاد شد،اما حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور هم سوم اردیبهشت امسال در واکنش به تحریم‌ها اظهار کرد که در زمینه ماسک نیاز‌های داخلی را تأمین می‌کنیم و در آینده امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که در این زمینه‌ها بتوانیم صادر کننده باشیم و در زمینه کیت‌های تشخیص اکنون می‌توانیم صادر کننده باشیم؛ چندی طول نکشید که خبر رئیس جمهور محقق شد و محققان یک شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کیتی را طراحی کردند که در مدت ۵۵ دقیقه و از طریق بزاق دهان ویروس کرونا را تشخیص می‌دهد.

چند روز پیش هم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور  حسین اشتری‌فرد، فرمانده نیروی انتظامی و شماری از مسئولان ارشد ناجا در لیست تحریم های آمریکایی ها قرار گرفتند که  «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تحریم اخیر وزیر کشور و فرمانده ناجا گفت که افزودن نام نهادها و مقامات ارشد کشوری، قضایی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم‌ها نشانه ناکارآمدی کامل تحریم‌های گذشته آمریکاست که آنها را ناچار به گسترش نظام تحریمی خود به نهادهای غیر اقتصادی و غیرنظامی‌ کرده است.

درخواست رژیم صهیونیستی از توییتر برای حذف حساب‌های رهبر انقلاب

پنج روز گذشته وزیر مسائل راهبردی و دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به جک دورسی، مدیرعامل توییتر، از او خواست حساب‌های کاربری رهبر انقلاب در این شبکه اجتماعی را مسدود کند؛ در این نامه تصریح شده‌است، رژیم صهیونیستی آماده هرگونه همکاری با توییتر است تا حساب‌های آیت‌الله خامنه‌ای در این شبکه اجتماعی مسدود شود.

رهبری

 

طولی نکشید که حساب شخصی حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور هم  توسط آمریکایی‌ها به  حالت تعلیق درآمد که بعد از ساعاتی حساب او رفع تعلیق شد، مشاور رئیس جمهور نقش پررنگی در توییتر داشته که سنگ اندازی مسئولان توییتر و آمریکایی‌ها برای حساب او سابقه دارد. حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهداف آمریکایی‌ها و همراهانش برای درخواست حذف حساب‌های کاربری رهبر انقلاب گفت که شبکه‌های اجتماعی در سطح جهانی برای فعالان و مبارزان عرصه نبرد هستند. شبکه‌های اجتماعی یک فضای بسیار عظیم جهانی را برای حضور میلیاردی جمعیت‌های مختلف فراهم کرده است. یکی از روش‌های مقابله با کشورمان برای فعالیت در شبکه های اجتماعی این است که اکانت‌های کاربری مربوط به جبهه انقلاب اسلامی به طور منظم و نظام یافته ریپورت شده و تلاش می‌شود به صورت شبهه قانونی این حساب‌های کاربری از دسترس عموم خارج شود.

مشاور رئیس جمهور معتقد است هدف دشمن در نبرد فضای مجازی شکست جمهوری اسلامی بوده و اگر مردم یک کشور و قاره در فضای شبکه‌های اجتماعی حضور دارند غیاب  کشور ما در شبکه‌های اجتماعی هیچ توجیهی ندارد؛ حضور رهبر انقلاب، مسئولان، فعالان و کنشگران اجتماعی در عرصه شبکه‌های اجتماعی به معنای آن است که آنها هیچگاه  از میدان اطلاع رسانی و آگاه کردن واقعیت‌ها و نظرات خود عقب نشینی نمی‌کنند.

رهبری

از تحریم فردی تا تحریم اینترنتی رهبر انقلاب؛ کار این روزهای آمریکا و همراهانش علیه ایران!

رئیس جمهور  در تاریخ چهارم تیر سال قبل در نشست با مدیران سلامت کشور به تحریم مقام معظم رهبری توسط آمریکا واکنش نشان داد و گفت:« رهبری را تحریم می‌کنند! تحریم برای چه؟ که اموال رهبری را تصرف کنند؟ اموال رهبری یک حسینیه است و یک خانه ساده.»

حامد روشن  چشم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گوید که با توجه سطح جدید ارتباطات به ویژه تبادل اطلاعات در قالب مجازی امروز ارتباط مستقیمی بین اندیشه و انسان‌ها برقرار شده است. توییتر به عنوان یک شبکه گسترده ارتباطی توانسته دنیای از دیپلماسی عمومی و بستری برای مبارزات نرم باشد. به طوری که غالب سیاستمداران بیش از آنکه به دیپلماسی رسمی متوسل بشن ترجیح میدهند که یک ارتباط مستقیم با جوامع هدف ایجاد کنند و میزان نفوذ دیپلماسی عمومی را افزایش بدهند.


بیشتر بخوانید:میزان اموال و دارایی‌های رهبر انقلاب از نگاه روحانی + فیلم


این کارشناس مسائل بین الملل ادامه می‌دهد که به تازگی شاهد شکایت و درخواست رسمی رژیم صهیونیستی از مدیران توییتر برای تحریم و مقابله با صفحه مقام معظم رهبری بودیم. این در حالی هست که رهبران دیگر کشور‌ها به ویژه آنان که این شبکه در کشورهایشان قرار دارند با فشار مضاعف به دنبال محدود کردن و کنترل این شبکه برای مقاصد خودشان هستند. روشن  چشم یادآور شد که با تمام این وجود درخواست تحریم مقامات رژیم صهیونیستی از مدیر توییتر حکایت ازچند موضوع مهم دارد، ابتدا اینکه شبکه‌های مجازی تاثیر قابل توجهی در حرکت‌های اجتماعی افراد نسبت به سیستم‌های سیاسی دارد و دوم اینکه دیدگاه‌های رهبری در خصوص موضوع فلسطین واقعیتی منطقی برای حل مسئله و مورد توجه جوامع است که می‌تواند معادلات اسرائیل را برهم زند.

رهبری

 این تحریم  و سنگ اندازی‌های آمریکایی‌ها بنا بر اظهارات کارشناسان مربوطه و همین طور واکنش جدی مسئولان هیچ تاثیری نخواهد داشت؛ این روزها آمریکایی‌ها و همراهانش از تحریم فردی تا تحریم اینترنتی رهبر انقلاب را دنبال می کنند، از تحریم حسینیه امام خمینی (ره) "بیت رهبری" گرفته تا همین درخواست رژیم صهیونیستی از توییتر برای حذف حساب‌های رهبر انقلاب.

آمریکایی ها و همراهانش بعد از تحریم فردی حالا به تحریم اینترنتی و فضای مجازی رجوع کردند و با درخواست حذف صفحات اجتماعی رهبرانقلاب از مدیرعامل توییتر برنامه ریزی های شومی کردند! بی آنکه بدانند اگر تحریم‌ها از منزل رهبر تا صفحه اجتماعی ایشان ادامه داشته باشد مهر و محبت جامعه اسلامی به ایشان هیچ وقت از بین نخواهد رفت و هدفی  جز استیصال برایشان به دنبال نخواهد داشت.

گزارش از محمدعلی میرزایی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۲:۵۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
الان بهتر میشه معنی حرکت یه سرباز ساده روبروی یه لشگر دشمن رو درک کرد،
یه سرباز واقعی با قدرت فضای مجازی میتونه تمام کابینه دولت دشمن رو بهم بزنه،و این اتفاق میتونه نقطه قوت و حتی نقطه ضعف تبدیل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
حسام الدین آشنا ؟ !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
مگه توییتر فیلتر نیست؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
تویتر هرکی را ببنده خوب کاری میکنه چطور برای مردم بده ولی برای خودشان خوبه
آخرین اخبار