تابش خبر داد؛

ساخت ۱۰۸ هزار واحد خسارت دیده از سیل و زلزله توسط بنیاد مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن از سال ۹۸، ۱۰۸ هزار واحد در مناطق سیل و زلزله زده احداث کرده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آئین امضای تفاهم نامه مشارکت ساخت مسکن برای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: سال ۹۸، ۲۳ استان درگیر سیل و زلزله بودند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۱۰ منطقه از کشور که در اثر سیل و زلزله خسارت دیده‌اند ورود کرده است.


بیشتر بخوانید: تفاهم نامه ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای معلولان امضا شد 


او افزود: بنیاد مسکن از سال ۹۸، ۱۰۸ هزار واحد در مناطق سیل و زلزله زده احداث و ۹۱ هزار واحد مسکونی را تعمیر کرده است که این کار با اعتبار ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۳ هزار میلیارد تومان بلاعوض انجام شده است.

تابش بیان کرد: در مناطق زلزله زده ۸۷ هزار واحد تعمیرات انجام شده و در مناطق سیل زده ۶۳ هزار واحد احداثی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که مراحل ساخت آن‌ها در حال انجام است و ۵۲ هزار واحد نیز در مرحله سفت کاری قرار دارد و ۴۰ هزار واحد نیز تحویل داده شده است.

او افزود: در استان خوزستان ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی که در سیل خسارت دیدند در دست احداث است که ۵ هزار و ۵۰۰ واحد به بانک‌ها معرفی شدند و ۱۶ هزار واحد تعمیر شدند و در استان‌های گلستان، کرمانشاه، لرستان و همدان احداث واحد‌های خسارت‌دیده از سیل و زلزله پیشرفت خوبی داشته است.

تابش در پاسخ به این سوال که در کرمانشاه هنوز عده‌ای در کانکس زندگی می‌کنند، گفت: همیشه بعد از پایان پروژه‌ها افرادی چنین ادعایی دارند. این افراد اغلب زمین نداشتند و ما نمی‌توانیم برای این افراد خانه احداث کنیم و برخی افراد نیز مشکلات دیگری دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار