همتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

غربالگری کرونایی ٢١ میلیون نفر توسط هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: حدود ٢١ میلیون نفر در بیش از ٧ و نیم میلیون خودرو مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه جلسه کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات هلال احمر در این روز‌های کرونایی، آموزش همگانی برای مدیریت و مقابله بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

او ادامه داد: تا به امروز به  بیش از یک میلیون و ٣۵٠ هزار نفر  آموزش همگانی برای مدیریت و مقابله بیماری کرونا داده شده است. همچنین تاکنون هلال احمر و وزارت بهداشت غربالگری کرونایی حدود ٢١ میلیون نفر در بیش از ٧ و نیم میلیون خودرو را انجام داده‌اند.

همتی یادآور شد: در این غربالگری معلوم شد که بیش از ۱۴ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند که سریعا آنها را به مراکز بهداشتی انتقال دادیم؛ همچنین حدود ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی به جمعیت هلال احمر واگذار شد و بیش از یک هزار و ۶۰۰ تخت در استان‌های قم، اصفهان، گلستان و قزوین اضافه کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: تا به امروز جمعیت هلال احمر توانسته برای ۴۴ موسسه خیریه به عنوان واسطه مجوز برای دریافت کمک‌های مردمی صادر کند؛ همچنین بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال کمک‌های غیر نقدی و بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی به هلال احمر واگذار شد.

همتی گفت: با رایزنی توانستیم ۱۱۲ محموله بین المللی را وارد کشور کنیم و تا امروز جمعیت هلال احمر توانسته بیش از ۵۲ هزار مکان که شامل زندان‌ها، نقاهتگاه‌ها را ضدعفونی کند.

او افزود: بیش از ۳۰۰ هزار بسته غذایی هم به افرادی که تحت حمایت نبودند ارسال شد و به ۵۰۰ هزار نفر از بیماران خاص و سرطانی بسته‌های بهداشتی تعلق گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: بیش از ۵۰ هزار ماسک، ۴ هزار شیلد صورت و ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در داخل کشور تولید می‌شود، البته اولین مرکزی که مجوز صادرات ماسک به خارج کشور را اخذ کرد، جمعیت هلال احمر بود.

همتی گفت: کشور ما به تولید انبوه در زمینه تولید ماسک رسیده و ان‌شالله مردم هم به راحتی بتوانند به این ماسک‌ها دسترسی داشته باشند؛ ما باید برای مقابله با هر بحران از امروز آماده باشیم.

او افزود: موجودی انبار‌های هلال احمر از حیث ۱۶ قلم مورد نیاز برای مواجه با بحران‌های مختلف، باید ۲ درصد جمعیت منطقه مشخص شده باشد، اما در بعضی مناطق این عدد کمتر از یک دهم درصد است؛ امروز صبح با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای داشتیم تا در این زمینه به هلال احمر کمک شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوال خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه در جلسه امروز با رئیس سازمان برنامه و بودجه چه تصمیماتی اتخاذ شده، گفت: مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه ظرف چند روز آینده به جمعیت هلال احمر کمک اضطراری داشته باشد، اما طبیعتا برای رسیدن به استاندارد‌های لازم زمان زیادی صرف خواهد شد.

او ادامه داد: برای تجهیز و شارژ انبارهایمان حدود یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان لازم داشتیم و در جلسه امروز با سازمان برنامه و بودجه دریافت ۳۰۰ میلیارد تومان آن مصوب و در هفته‌های آینده تامین خواهد شد.

همتی گفت: ۴۰ هزار نقطه روستایی نیازمند تاسیس  پایگا‌ه‌های هلال احمر هستند؛ در حال حاضر کار اولیه ساخت یک هزار و ۳۰۰ پایگا‌ه‌ هلال احمر انجام شده و نمی‌خواهیم تشکیلات اداری جدیدی راه اندازی کنیم.

او در پایان گفت: در استان تهران ۴۰۰ محله وجود دارد که به زودی مراحل ایجاد پایگا‌ه‌های هلال احمر در این محله‌ها انجام می‌شود؛ البته به کمک رسانه‌ها برای برجسته کردن این خدمت در سطح کشور نیازمند هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار