قربانی: کسانی به اسکوچیچ انگ لابی گری می‌زنند که خودشان با روابط غیرفوتبالی سرمربی شدند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: خیلی از افرادی که می‌گفتند اسکوچیچ با لابی به نیمکت تیم ملی رسیده، خودشان غیر فوتبالی سرمربی شدند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیروز قربانی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در واکنش به دلیل بی اعتمادی برخی از مربیان داخلی و فوتبال دوستان به اسکوچیچ و توانایی‌های او برای رساندن تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: برخی مسائل دست به دست هم داد تا این اتفاق بیفتد. مقصر اصلی فدراسیون است که باید از انتخابش حمایت قاطع می‌کرد، اما در این ماجرا فدراسیون از اسکوچیچ حمایت مناسبی نکرد.  

نحوه سرمربی شدن اسکوچیچ شائبه‌های زیادی ایجاد کرد

قربانی با انتقاد از نحوه انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران اظهار داشت: نحوه انتخاب اسکوچیچ شائبه‌های زیادی را ایجاد کرده است. در آن مقطع فدراسیون ۲ گزینه داخلی را مطرح کرد و تمام گمانه زنی‌ها به این سَمت رفت که سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی و یکی از این ۲ گزینه است، اما در نهایت اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد. از مصاحبه‌های مسئولان فدراسیون این طور به نظر می‌رسید که شاید فدراسیون در انتخاب سرمربی تیم ملی، استقلال کافی نداشته است.

فدراسیون از اسکوچیچ حمایت نکرد

او افزود: همین مسائل باعث شد تا موضع گیری مربیان ایرانی علیه اسکوچیچ را شاهد باشیم، اما در این میان فدراسیون از سرمربی تیم ملی هیچ حمایتی نکرد. به هر حال وقتی انتخابی انجام می‌دهید باید پای آن بایستید. شاید دلیل حمایت نکردن از اسکوچیچ این بود که فدراسیون در انتخاب سرمربی دارای اختیار کامل نبود و به همین دلیل عامدانه از اسکوچیچ حمایت نکرد.  

فدراسیون فوتبال به صورت روزانه اداره می‌شود

قربانی گفت: فوتبال ما شراط مناسبی ندارد، زیرا هنوز رئیس فدراسیون انتخاب نشده است. در حال حاضر فدراسیون به صورت روزانه اداره می‌شود و سیاست‌های بلند مدت فوتبال ایران مشخص نیست.  

وقتی هر روز یک گزینه برای هدایت تیم ملی مطرح می‌شود، اسکوچیچ کار سختی در پیش دارد

پیشکسوت استقلال گفت: باید بپذیریم که مربی بزرگی مانند کی روش در تیم ملی ما انجام وظیفه کرده است. حتی ویلموتس که نسبت به کی روش در سطح پایین تری قرار داشت، نتوانست با بازیکنان به خوبی ارتباط برقرار کند. در این شرایط که هر روز یک گزینه جدید برای نیمکت تیم ملی معرفی می‌شود. اسکوچیچ کار بسیار سختی دارد و ابتدا باید خودش را به بازیکنان تیم ملی نزدیک کند تا بتواند تفکراتش را پیاده کند. متاسفانه محیط و جوی که ایجاد شده مناسب نیست.  

دیگر به دوران بازیکن سالاری بر نمی‌گردیم

قربانی در واکنش به اینکه آیا ممکن است تیم ملی به دوران بازیکن سالاری برگردد و زمام امور از دست سرمربی تیم ملی خارج شود گفت: به اعتقاد من دیگر به آن دوران باز نمی‌گردیم، زیرا بازیکنان حرفه ای‌تر شدند و مربیان هم می‌دانند که نخستین قدم برای موفقیت این است که استقلال خودشان را ثابت کنند.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران به سرمربی سابق بایرن مونیخ صحت ندارد


اسکوچیچ در تیم‌های تحت هدایتش نتایج بدی نگرفته است

او در ادامه گفت: خیلی‌ها از کارنامه اسکوچیچ ایراد می‌گیرند، اما از نظر من، او در تیم‌هایی که کار کرده مربی بدی نبوده است. باید تیم‌های تحت هدایت اسکوچیچ و شرایطی که در آن تیم‌ها داشته را در نظر بگیریم. اینکه اسکوچیچ در این مقطع شایستگی سرمربیگری تیم ملی را داشته یا خیر، بحث دیگری است و دوستانی که او را انتخاب کردند باید پاسخگو باشند.  

کسانی به اسکوچیچ انگ لابی گری می‌زنند که خودشان با روابط غیر فوتبالی سرمربی شدند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نشنیدن در برخی مواقع کار خوبی است. درست یا غلط، حقیقت این است که اسکوچیچ هدایت تیم ملی را بر عهده دارد و نیازی نیست که همه چیز را ببیند و بشنود. جو بدی برای اسکوچیچ درست شد که به نظر می‌رسید سازماندهی شده باشید، زیرا تمام مربیان داخلی دست به دست هم دادند و گفتند اسکوچیچ با لابی سرمربی تیم ملی شده است. خیلی از همین مربیان، هر سال از طریق لابی با شخصیت‌های سیاسی تیم می‌گیرند. اگر کارنامه این افراد را بررسی کنید، می‌بینید که مسائل فنی در سرمربی شدن آن‌ها دخیل نبوده و جالب است که این افراد همین انگ را به اسکوچیچ می‌زدند.

گاهی اوقات نشنیدن بهترین کار است، زیرا برخی حرف‌ها اصلا ارزش شنیدن ندارند

قربانی افزود: به اعتقاد من بهترین کاری که اسکوچیچ می‌تواند انجام دهد نشنیدن است، زیرا برخی انتقادات هیچ کمکی به او نمی‌کند و صرفا مخرب است. او باید تمرکزش را روی تیم ملی و ارتباط برقرار کردن با بازیکنان بگذارد که مهم‌ترین فاکتور موفقیت در تیم ملی است. برخی‌ افراد می‌گویند تیم ملی شرایط بسیار بدی دارد، اما این طور نیست، زیرا تیم ملی ما ۳ بازی در پیش دارد که می‌تواند آن‌ها را به راحتی پشت سر بگذارد و به جام جهانی صعود کند. اسکوچیچ باید تمرکزش را روی کارش بگذارد و افرادی که دور و بر او هستند هم نباید خیلی از حرف‌ها را برای او ترجمه کنند، زیرا اصلا ارزش شنیدن ندارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار