رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این دانشگاه در مدت سه سال اخیر موفق به پیشی گرفتن از ۴۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور در حوزه فناوری و رسیدن به رتبه ۱۶ کشوری شد.

دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: مرکز رشد و فناوری سلامت این دانشگاه به واحدی پویا در زمینه تولید فناوری تبدیل شده و جوانان صاحب علم و ایده و پشتکار، حضور پرشوری در این مرکز دارند.

او  ادامه داد: استقرار ۲۴ واحد فناور و رشد ۱۵۰ درصدی تولید محصولات فناورانه و استقرار چهار شرکت دانش بنیان و رشد ۲۰۰ درصدی فروش محصولات این شرکت‌ها در بازار‌های داخلی و خارجی نسبت به سه سال قبل از جمله عوامل اثر گذار در ارتقا رتبه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از رتبه ۶۳ به ۱۶ کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این دانشگاه همچنین با راه‌اندازی دفتر مالکیت فکری و پیگیری ثبت و دریافت برگه سبز اختراع هشت ایده و آغاز بکار دفتر ارتباط با صنعت، شروع به کار ۲ دفتر در مناطق آزاد چابهار و کیش در راستای پیگیری امورات ملی و بین‌المللی در این مناطق گام‌های مهمی دیگری بود که منجر به تقویت فعالیت و پویندگی در مرکز رشد دانشگاه شد.

او گفت: شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه که به مرحله تولید محصول میرسند در این محل مستقر و به فعالیت‌های تولیدی و پژوهشی خود می‌پردازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار