بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با آتش سوزی

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی در مناطق تحت مدیریت، دستور کار نخستین نشست شورای اداری حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به وضعیت پوشش گیاهی مناطق تحت مدیریت در استان، پیش بینی‌های لازم برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی اندیشیده شده است.

او افزود: آموزش و ایجاد حساسیت در بین جوامع محلی یکی از راهکار‌های مؤثر برای پیشگیری از آتش سوزی در مناطق طبیعی مطرح است.

احمدی اضافه کرد: با توجه مسئولان ارشد استان نسبت به این امر، راهکار‌هایی برای افزایش هماهنگی بین بخشی و جلب مشارکت مردمی اندیشیده شده است.

او، تجهیز واحد‌ها به دستگاه‌ها و لوازم اطفای حریق، برقراری شیفت حریق در مجموعه‌های تابعه، چاپ بروشور و استفاده از فضای مجازی برای آموزش‌های مردمی را از جمله اقدامات این اداره کل برای مقابله با حریق عنوان کرد.

استان چهارمحال و بختیاری دارای هشت منطقه چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل: یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که در مجموع بیش از ۱۱ درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.