کد خبر: ۷۳۷۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر : ۷۳۷۴۰۲۵
مدیر عامل اتحادیه کامیون داران مطرح کرد:

خان بلوکی گفت: با اجرای طرح واردات کامیون‌های سه ساله شاهد کاهش چشمگیر کامیون‌ها در بازار آزاد هستیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  امروز امضای تفاهم نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و اتاق تعاون ایران برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری در قالب سه شهرک صورت گرفت.

در این مراسم هاشمی مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل بار و مسافر دریایی با بیان اینکه در اتحادیه حمل و نقل دریایی ۴۵۰۰ فروند شناور سنتی وجود دارد گفت: ۵۰ فروند شناور مسافری با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی نوسازی شد.

او افزود: ۷۰ درصد اشتغال توسط حمل و نقل دریایی ایجاد شده و بیش از ۹۰ درصد از جابجایی مسافران توسط شناور‌های مسافری و همچنین ۷۰ درصد از جابجایی کالا‌ها توسط شناور‌های حمل و نقلی انجام می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل بار و مسافر دریایی افزود: گستره جغرافیایی فعالیت شناور‌ها بسیار گسترده است به طوری که از خرمشهر تا چابهار و تمامی بنادر جنوبی و شمالی کشور شاهد فعالیت گسترده شناور‌های سنتی، مدرن و همه شناور‌های مسافری هستیم.

هاشمی اظهار کرد: فرهنگ استفاده از شناور‌های صنعتی و مدرن بسیار متفاوت‌تر از فرهنگ شناور‌های سنتی است و با توجه به سخت گیری‌هایی که در این حوزه وجود دارد باید دولت حمایت‌های لازم را از شناور‌های سنتی در جهت بازسازی آن‌ها را انجام دهد.

۵۷ هزار کامیون بالای ۴۰ سال در کشور وجود دارد

در ادامه خان بلوکی مدیر عامل اتحادیه کامیون داران به طرح نوسازی کامیون‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح نقش بسیار موثری در حوزه نوسازی و بازسازی کامیون‌ها دارد، اما به شرطی که بخشی از مشکلات موجود در این زمینه بر طرف شود.

او با اشاره به اینکه ۵۷ هزار کامیون بالای ۴۰ سال در کشور وجود دارد گفت: در ابتدا اعلام نشده بود که کامیون‌های بالای ۴۰ سال می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند که بعد از پیگیری‌های بسیار زیاد در این زمینه توانستیم رانندگان کامیون بالای ۴۰ سال را ثبت نام کنیم.

مدیر عامل اتحادیه کامیون داران به کاهش چشمگیر قیمت کامیون‌های نو در بازار با اجرای طرح واردات کامیون‌های سه ساله اروپایی اشاره کرد و گفت: پیش از اجرای این طرح قیمت هر کامیون ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بود، اما با اجرای این طرح به قیمت ۳ میلیارد تومان کاهش یافته است.

خان بلوکی ادامه داد: اگر این طرح به درستی اجرا نشود و مانع ورود دلالان نشویم سرنوشت آن تبدیل به طرح کلید به کلید کامیون خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک به صورت کامل متوقف می‌شود.

او در ادامه به مشکل سوخت کامیون‌های وارداتی سه ساله اروپایی هم اشاره کرد و گفت: سوخت و گازوییل مورد نیاز این کامیون‌ها هنوز در کشور تولید نمی‌شود و درصورتی که برنامه ریزی درستی در این زمینه انجام نشود کامیون داران با مشکل روبرو خواهند شد.

مدیر عامل اتحادیه کامیون داران بیان کرد: باید دولت اطلاعیه دقیقی درباره نحوه واگذاری این کامیون‌ها ارائه دهد تا شاهد بهبود روند نوسازی در حوزه کامیون‌های باشیم.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر