گزارش آسوشیتد پرس از اعتراضات نژاد پرستی در آمریکا

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره به اعتراضات آمریکا، نوشت نژادپرستی در این کشور پیش از این نیز رواج داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره به حوادث خونین آمریکا نوشت جهان در حالی با نگرانی در حال تماشای حوادث آمریکاست که نژاد پرستی در این کشور پیش از این نیز دیده شده است.

در گزارش آسوشیتد پرس آمده است: کشور‌های سرتاسر جهان با نگرانی ۵ روز ناآرامی را در آمریکا به دنبال قتل یک سیاهپوست که از سوی پلیس بازداشت شد، مشاهده کردند؛ اما این حوادث آن‌ها را شوکه نکرد.

حوادث نژاد پرستی دیگر نزدیک‌ترین هم پیمانان آمریکا را نیز شگفت زده نمی‌کند؛ اگر چه بسیاری پوشش این حوادث را با نگرانی دنبال کردند. تصاویر سوزانده شدن خودرو‌ها و پلیس ضد شورش آمریکا امروز یکشنبه بر صفحه نخست روزنامه‌های جهان نقش بست و سبب شد تا حوادث کرونا در برخی نقاط به مسأله درجه دوم تبدیل شود.

در برلین، پایتخت آلمان صد‌ها نفر از معترضان در بیرون از ساختمان سفارت تجمع کردند و شعار «عدالت برای جورج فلوید» را سر دادند.
همچنین هزاران نفر امروز یکشنبه در مرکز لندن به منظور حمایت از معترضان آمریکایی تجمع کردند و شعار «نه عدالت، نه صلح» را سر دادند و پلاکارد‌هایی را در میدان ترافالگار به نمایش درآوردند. معترضان همچنین قوانین ممنوعیت تجمع افراد به خاطر شیوع کرونا را نادیده گرفتند.

در ایتالیا نیز خبرنگار ارشد روزنامه «کوریره دلا سرا» نوشت واکنش‌ها به قتل جورج فلوید متفاوت از موارد سابقی بود که آمریکایی‌های سیاهپوست بوسیله پلیس جان خود را از دست می‌دادند.

گفتنی است معترضان آمریکایی در شهر‌های مختلف آمریکا در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید دست به تظاهرات زده اند.

پلیس شهر مینیاپولیس یک شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار