حمام تاریخی که رستوران می شود

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد گفت: بازسازی و مرمت حمام باغستان بهاباد از اسفندماه پارسال آغاز شده و تا یک ماه آینده با کاربری رستوران سنتی به بهره برداری می‌رسد.

حمام تاریخی بهاباد رستوران سنتی می‌شودمسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد گفت: بازسازی و مرمت حمام باغستان بهاباد از اسفندماه پارسال آغاز شده و تا یک ماه آینده با کاربری رستوران سنتی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا کاظمی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد با اشاره به مرمت حمام باغستان این شهرستان گفت: با توجه به تعریض خیابان امام خمینی (ره) و کوچه مسجد انقلاب بهاباد در سالیان گذشته بخشی از کاربری‌های حمام از قبیل منبع سوخت، ورودی و حمام کوچک این حمام تخریب شده بود که مرمت شد.

او با بیان اینکه در این پروژه عملیات بدنه سازی، کف سازی، تامین تأسیسات و غیره با مشارکت فرمانداری و موسسه‌ای عام المنفعه اجرا خواهد شد، افزود: عملیات معرق کاشی برای بخشی از بدنه این حمام توسط بانوان فعال در حوزه صنایع دستی شهرستان با هدف کاربردی کردن هنر صنایع دستی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای بانوان در حال انجام است.

کاظمی در خصوص ویژگی‌های بنای حمام تاریخی باغستان ادامه داد: این بنای ارزشمند تاریخی در شهرستان بهاباد، محله باغستان واقع شده که با توجه به سبک معماری، متعلق به دوره متاخر اسلامی (صفوی تا اوایل قاجار) و نام آن متاثر از نام محله‌ای است که در آن واقع شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: فضای داخلی حمام دارای پلان چهار ضلعی است و سقف‌های بخش مرکزی رختکن و گرمخانه گنبدی، سکو‌های ضربی با قوس جناقی اجرا شده و به طور کلی این بنا با مصالح آجر، سنگ، با ملات آهک و ساروج ساخته شده و فاقد عناصر تزیینی است.

حمام تاریخی باغستان بهاباد که به شماره ۳۱۲۰۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، بعد از پایان مرمت توسط نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد به رستوران سنتی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار