هجوم ملخ‌های صحرایی نابالغ در نیکشهر

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: چندین دسته از ملخ صحرایی نابالغ در مناطق مختلف شهرستان در ده روز گذشته ریزش کرده که آخرین آن ساعاتی قبل در منطقه حاشیه شهر و باغات نیکشهر بوده است.

حبیب رئیسی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: طی ده روز گذشته تاکنون چندین دسته از ملخ صحرایی نابالغ در مناطق مختلف شهرستان ریزش کرده که آخرین آن ساعاتی قبل در منطقه حاشیه شهر و باغات شهر نیکشهر بوده است .

حبیب رئیسی افزود :چهار اکیپ از همکاران جهادکشاورزی بطور شبانه روزی در سطح شهرستان با همکاری چندین اکیپ از کشاورزان در حال مبارزه شیمیایی با این آفت خطرناک هستند و فقط ظرف همین سه روز که هجوم و ریزش ملخ بیشتر شده در سطح ۷۰۰هکتار مبارزه شیمیایی با این ملخ های نابالغ صورت گرفته است.

او تأکید کرد:ملخ های نابالغ بصورت پروازی حرکت میکنند و امکان آسیب جدی به مزارع و باغات از سوی ملخ نابالغ وجود دارد.

رئیسی از کشاورزان منطقه خواست جابجایی این دستجات ملخ را هرلحظه رصد تا در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به سمپاشی مناطق آلوده اقدام گردد.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر تصریح کرد: از اوایل سال جاری تاکنون ۲۶هزارو ۵۳۰ هکتار از اراضی شهرستان علیه ملخ صحرایی مهاجر مبارزه سمپاشی انجام گرديده که ۱۸هزار و ۹۸۰هکتار علیه پوره ملخ و ۷هزارو ۵۵۰هکتار علیه ملخ صحرایی بالدار بوده است.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار