کد خبر: ۷۳۷۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
کد خبر : ۷۳۷۴۳۶۹

با گذشت چند روز از اقدام نژادپرستانه پلیس آمریکا، نقاط مختلف این کشور همچنان صحنه برگزاری تظاهرات است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است.

این تصاویر نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد. 

با گذشت چند روز از قتل جورج، فلوید، شهروند سیاه‌پوست غیر مسلح آمریکا، به دست پلیس در شهر «مینیاپولیس»، نقاط مختلف این کشور همچنان صحنه برگزاری تظاهرات علیه رفتار نژادپرستانه پلیس است.

آخرین خبرها از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا

آخرین خبرها از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا
در اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی در برخی شهر‌ها، پلیس برخوردی خشونت‌بار با معترضان داشته است.

آخرین خبرها از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا
آخرین خبرها از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا

آخرین خبرها درباره اعتراضات مردم آمریکا علیه نژادپرستی را در اینجا بخوانید:

استقرار ۱۷ هزار نیروی گارد ملی در شهر‌های مختلف آمریکا
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۳

در پی افزایش ناآرامی‌ها در شهر‌های مختلف آمریکا، بیش از ۱۷ هزار نیروی گارد ملی این کشور برای سرکوب معترضان مستقر شدند.

ترامپ خطاب به فرمانداران ایالتی: معترضان را بازداشت و محاکمه کنید
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۲:۲۴

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خطاب به فرمانداران ایالتی گفت: شما باید بر اوضاع مسلط شوید در غیر این صورت شبیه به یک مشت احمق به نظر می‌رسید. باید معترضان را دستگیر و محاکمه کنید. تمام دنیا به سوختن ایستگاه پلیس مینیاپولیس خندید.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۲:۱۷

تیم والز، فرماندار مینه سوتا در کنفرانس خبری اعلام کرد: مراسم خاکسپاری جورج فلوید روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۲:۱۶

اداره پلیس سانتامونیکا در ایالت کالیفرنیا از بازداشت بیش از ۴۰۰ معترض در اعتراضات شب گذشته خبر داد.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۲:۱۵

هزاران نفر با تجمع در آمستردام، پایتخت هلند خشم خود را نسبت به قتل نژادپرستانه یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا اعلام کردند.

مقامات نیویورک برای مقابله با معترضان ممنوعیت آمد و شد وضع می‌کنند
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۰:۴۸

 بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک از احتمال اعمال مقررات منع آمد و شد در این شهر برای مقابله با موج فزاینده اعتراضات ضدنژادپرستی خبر داد.

تظاهرات آلمانی‌ها در اعتراض به نژادپرستی در آمریکا
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۰:۳۸

صدها آلمانی خشمگین در برلین پایتخت این کشور در اعتراض به قتل جورج فلوید برای سومین روز متوالی در این شهر تظاهراتی را برپا کردند.

این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که در روز گذشته حدود ۲  هزار نفر از اهالی برلین ضمن حضور در حاشیه سفارت آمریکا در آلمان از نژادپرستی در این کشور اعلام انزجار کردند.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۰:۱۷

شهردار واشنگتن دی سی اعلام کرد ممنوعیت دو روزه آمد و شد از ساعت ۷ بعدازظهر به وقت محلی اجرایی خواهد شد.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۰:۱۶

فرماندار ایندیانا از بکارگیری گارد ملی در این شهر به منظور جلوگیری آنچه آسیب به اموال عمومی در جریان اعتراضات خوانده، خبر داد.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۹:۳۷

شبکه ان بی سی نیوز تصاویری هوایی از یورش یک تانکر نفت به میان جمعیت معترضان در مینیاپولیس منتشر کرد.

سوختن خودرو‌های لاکچری در آتش اعترضات آمریکا
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۹:۲۸

در اعتراضات گسترده‌ای که از پنجشنبه گذشته در سراسر آمریکا به راه افتاده است، امروز عده‌ای از معترضان به یک نمایندگی شرکتخودروسازی مرسدس بنز هجوم بردند و تعدادی از خودرو‌های موجود در آنجا را به آتش کشیدند.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۹:۲۷

۵۰ درصد از ایالت‌های آمریکا نیرو‌های گارد امنیتی خود را برای مقابله با معترضان به خدمت گرفته است

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۹:۲۶

شهردار آتلانتا بار دیگر از ترامپ خواست تا از تحریک معترضان خودداری کند.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۹:۲۶

۵۰ درصد از ایالت‌های آمریکا نیرو‌های گارد امنیتی خود را برای مقابله با معترضان به خدمت گرفته است.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۹:۲۴

مقامات پلیس شهر نیویورک از بازداشت دست کم ۲۵۰ معترض در جریان اعتراضات شب گذشته خبر دادند

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۸:۵۷

بنا به اعلام شبکه خبری سی ان ان، در جریان اعتراضات شب گذشته در پورتلند، ۱۲ معترض از سوی پلیس این شهر بازداشت شدند.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۴:۵۴

هزاران نفر در سراسر دنیا، از جمله انگلیس، نیوزیلند، استرالیا و آلمان آلمان برای اعلام انزجار خود نسبت به اقدام نژاد پرستانه پلیس آمریکا برای قتل بیرحمانه یک مرد سیاهپوست ۴۶ ساله تجمعات اعتراضی تشکیل دادند.

شمار معترضان بازداشت شده در آمریکا
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۴:۴۴

بنا به گزارش شبکه خبری سی ان ان، از زمان قتل جورج فلوید تاکنون بیش از ۴ هزار معترض به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

برگزاری بزرگترین تظاهرات در پایتخت آمریکا
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۳:۱۹

شبکه الجزیره گزارش داد: واشنگتن -پایتخت آمریکا- شاهد برگزاری بزرگترین تظاهرات از زمان آغاز موج اعتراضات در این کشور بود.

خبرنگار این شبکه گفت: پایتخت آمریکا شب گذشته شاهد بزرگترین تظاهرات از زمان آغاز این اعتراضات بود. پس از این تظاهرات. نیرو‌های امنیتی آمریکا با اعلام مقررات منع آمد و شد، معترضان را از خیابان‌های اطراف کاخ سفید به عقب راندند. شما اکنون شاهد حضور خودرو‌های نظامی گارد ملی آمریکا در این خیابان منتهی به کاخ سفید هستید. دیدن چنین تصاویری در مرکز پایتخت آمریکا عادی نیست.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۲:۵۹

پلیس شیکاگو اعلام کرده است در تیراندازی‌های روز‌های شنبه و یکشنبه در شیکاگو ۱۶ نفر کشته و دست کم ۳۰ نفر زخمی شدند. مهلک‌ترین تیراندازی در شیکاگو در خیابان نود و پنجم شرقی رخ داد و فردی از داخل خودروی اس یو وی به سمت دو قربانی خود تیراندازی کرد. هر دوی این افراد جان باختند. هنوز هیچ کس در ارتباط با این تیراندازی‌ها بازداشت نشده است.

تیراندازی‌ها پس از آخر هفته پرآشوب در شیکاگو به دنبال درگیری بین معترضان به قتل جورج فلوید با پلیس رخ داده است.

نقشه| اعتراضات در آمریکا
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۱:۳۷

روزنامه نیویورک تایمز نقشه مناطقی  را که در آن‌ها تظاهرات ضدنژادپرستی برگزار و یا نیروهای گارد ملی آمریکا مستقر شده‌اند، منتشر کرد.

در این نقشه نقاط محل برگزاری اعتراضات با رنگ قرمز و ایالت‌هایی که گارد ملی در آن‌ها مستقر شده‌، با رنگ زرد مشخص شده‌اند.

آخرین خبر‌ها از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا/ همه نیرو‌های گارد ملی واشنگتن فرا خوانده شدند

 
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۱:۳۵

 لانس باتومز، شهردار آتلانتا، از اخراج دو مامور پلیس و تعلیق سه نفر دیگر به اتهام اعمال خشونت در ماجرای دستگیری دو دانشجو خبر داد.

او در یک کنفرانس خبری گفت وی و اریکا شیلدز، رئیس پلیس، این تصمیم را پس از بازنگری فیلم حادثه شنبه شب اتخاذ کردند.

«معترضان خرابکار نیستند»
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۰:۴۹

یکی از سیاه‌پوستان حاضر در تجمع‌های اعتراضی دیروز مینیاپولیس گفت: کسانی که اموال عمومی را تخریب می‌کنند از معترضات جنبش عدالت‌خواهی و معترض به نژادپرستی در آمریکا نیستند.

او افزود: ما در تلاش هستیم این کار را به گونه‌ای مسالمت‌آمیز انجام دهیم. ما نمی‌خواهیم این وضع دیگر ادامه داشته باشد. مسئله روشن شد؟ من می‌خواهم در محله‌ای سفیدپوست نشین راه بروم و احساس امنیت کنم. من نمی‌خواهم وقتی پلیس با خودرو پشت سرم قرار می‌گیرد، حس کنم می‌خواهند دستان مرا ببندند و شوکر برقی به من بزنند. مطلب روشن شد؟

این معترض سیاه‌پوست اضافه کرد: من فقط می‌خواهم آزاد باشم و نه اینکه درباره هرگامی که بر می‌دارم فکر کنم، زیرا در نهایت، آن‌ها تصور می‌کنند سیاهپوست بودن، ​جرم است. به نظر آنها در نهایت سیاه‌پوست بودن جرم است. نمی‌دانم چرا؟ زیرا ما همه انسان هستیم. این نگرش آنها، تهوع‌آور است.

درگیری معترضان با نیرو‌های امنیتی در مقابل کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۰:۰۸

خبرگزاری فرانسه از درگیری تظاهرکنندگان و شرکت‌کنندگان در گردهمایی اعتراضی در مقابل کاخ سفید با نیرو‌های امنیتی خبر داد. نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن جمعیت مجبور شده‌اند از گاز اشک‌آور استفاده کنند.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۰:۰۶

یک مقام ارشد پلیس نیویورک در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت: شنبه شب طی برگزاری اعتراضات در شهر نیویورک، بیش از ۳۴۰ تظاهرکننده به دست پلیس دستگیر شدند. این اعتراضات تا صبح روز یکشنبه ادامه یافت.

۵۰ نیروی سرویس مخفی آمریکا در واشنگتن زخمی شدند
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۹:۲۹

شبکه فاکس نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی از زخمی شدن ۵۰ نفر از نیرو‌های سرویس مخفی آمریکا در اعتراضات شب گذشته در واشنگتن خبر داد.

نحوه برخورد پلیس آمریکا با معترضان
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۹:۲۸
 
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۹:۰۹

شبکه الحره با اشاره به استقرار پنج هزار نیروی گارد ملی در برخی ایالت‌های آمریکا برای مهار تظاهرات، افزود اعتراضات به محله تاریخی «جورج تاون» واشنگتن نیز رسید. تظاهرکنندگان ویترین‌های فروشگاه‌های معروف را شکستند. شیشه‌های ویترین‌ها در خیابانی ریخته شد که گردشگران معمولا در سفر به واشنگتن حضور گسترده‌ای در این خیابان دارند.

فراخوان همه نیروهای گارد ملی پایتخت برای مقابله با اعتراضات
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۹:۰۱
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس از فراخوان همه نیروهای گارد ملی در شهر واشنگتن -پایتخت این کشور- برای مقابله با اعتراضات خبر داد.
کمک گرفتن نیروهای امنیتی از پلیس مبارزه با مواد مخدر برای حفاظت از کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۵۹
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای امنیتی آمریکا برای مقابله با معترضان در اطراف کاخ سفید، از پلیس مبارزه با مواد مخدر این کشور کمک گرفتند.
آخرین خبرها از اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا
نیویورک تایمز: ۷۵ شهر آمریکا صحنه برگزاری اعتراضات شده است
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۴۸

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس این کشور، باعث اعتراضات شدید در دست‌کم ۷۵ شهر آمریکا شده است.

وال استریت ژورنال: مرگ فلوید باعث وقوع گسترده‌ترین اعتراضات چند دهه گذشته شده است
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۳۵

روزنامه وال استریت ژورنال تاکید کرد کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست باعث وقوع گسترده‌ترین اعتراضات چند دهه گذشته در آمریکا شده است.

واشنگتن پست: تاکنون پنج نفر بر اثر خشونت‌ها کشته شده‌اند
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۳۱

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد از زمان آغاز اعتراضات در ایالت‌های مختلف این کشور تاکنون پنج نفر بر اثر خشونت‌ها کشته شده‌اند.

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۳۰

گروه انونیم سیتوآیان که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، در صفحه توئیتر خود ضمن انتشار ویدیویی اعلام کرد تظاهرات جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» در کشور‌های خارجی در حال گسترش است.

آماده‌باش نیروهای امنیتی در لس‌آنجلس
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۲۶

نیرو‌های امنیتی آمریکا در شهر لس‌آنجلس به حالت آماده‌باش در آمده‌اند. پس از اعتراضاتی که در پی کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور‏، صورت گرفت‌‏ نیرو‌های امنیتی آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور برای سرکوب معترضان به حالت آماده باش در آمده‌اند.

 

معترضان در فیلادلفیا چندین خیابان را مسدود کردند
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۸:۲۵

صدها نفر در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا بر ضد نژادپرستی و بیرحمی پلیس این کشور علیه سیاه‌پوستان و قتل فلوید تظاهرات کردند.

حاضران در این تظاهرات با سر دادن شعار و آتش زدن سطل‌های زباله به این وضع اعتراض کردند.پلیس آمریکا هم به مقابله با تظاهرکنندگان پرداخت. تظاهرکنندگان همچنین چندین خیابان را مسدود کردند و بر روی دیوارها شعارنویسی کردند.

 

انتهای پیام/

 

اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
تو کامنتا دیدم دوستان از قطع اینترنت توی واشنگتن میگن که بی اساسه. نهاد های مثل نت‌بلاکس این خبرو رد کردن و خبرگزاری و خبرنگار های مستقر ور واشنگتن هم گفتن قطعی تجربه نکردن. خبرگزاری های خارج از آمریکا که در واشنگتن دفتر داشتن هم رد کردن. ناگفته نماند که جمعیت های بزرگ معترضان روی به خاطر فشار روی شبکه موبایل دچار اختلال شدن.
و اینکه رئیس جمهور آمریکا این اختیارو داره که راه های ارتباطیو در شرایط خاص (مثل شرایط فعلی) میتونه به طور اضطراری و بدون اجازه گرفتن از کسی راه های ارتباطی سیمیو ببنده(این که شامل اینترنت موبایا میشه یا نه جای بحث داره چون این قانون بیش از 80 سال قدمت داره)
هادی حرف حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
این هم از حقوق بشر الان همه اونا که ادعای حقوق بشر رو دارن خدا را شکر لال شدن الان اگه خدایی نکرده این اتفاق تو ایران افتاده بود بعضی از این سلبریتی ها و دشمنان ایران شروع میکردن به پارس کردن
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
چرا مسولین ما به اونا ارازل و اوباش نمیگند؟
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اگه نظر من مهم باشه. معترضین در آمریکا هم نادان هستند. دلیلش هم اینه که اگه دولت با شما بد کرده برید سراغ کاخ سفید. اگه پلیس بد کرده برید سراغ ادارات پلیس. آخه چرا شهر خودتون رو آتیش میزنیدچرا خیابان های که خانواده خود شما استفاده میکنه رو خراب میکنید..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
خخخخخخخخ
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
نژاد پرستی و تبعیض چیز جدید در آمریکا نیست منتهی جورج فلوید یک جرقه بود که به انبار باروت افتاد.حالا باید به روسیه بگیم پرونده تظاهرات آمریکا رو به شورای امنیت ببره همون کاری که آمریکا با ما کرد
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
نژاد پرستی و تبعیض چیز جدید در آمریکا نیست منتهی جورج فلوید یک جرقه بود که به انبار باروت افتاد.حالا باید به روسیه بگیم پرونده تظاهرات آمریکا رو به شورای امنیت ببره همون کاری که آمریکا با ما کرد